شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گوشت

استفاده از چمن و علف برای خوشمزه کردن گوشت آزمایشگاهی!

استفاده از چمن و علف برای خوشمزه کردن گوشت آزمایشگاهی!

استفاده از گوشت آزمایشگاهی در کنار چالش‌های اخلاقی و فنی، مشکل دیگری نیز دارد و آن طعم نه چندان جذاب این محصول است که با استفاده از علف می‌توان این مشکل را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان می‌گویند می‌توان سلول‌هایی که از چمن و علف تشکیل شده‌اند را به کار گرفت تا طعم گوشت آزمایشگاهی را بهتر کرد.

پژوهشگران دانشگاه بث در انگلیس، می‌گویند ساختار سلولی علف شباهت زیادی با فیبرهای عضلانی مورد استفاده در گوشت طبیعی دارد و با جمع‌آوری چمن‌های طبیعی، شستشو و سلول زدایی از آنها می‌توان سلول‌های یادشده را به گوشت‌های آزمایشگاهی تزریق کرد و در نهایت به ترکیبی دست یافت که مزه و طعم آن به گوشت طبیعی نزدیک است.

۳۵ درصد سلول‌های علف بعد از افزوده شدن به گوشت آزمایشگاهی شروع به تکثیر کردند و در نهایت قطعاتی سه بعدی و عضلانی از گوشت که مشابه با بافت بیولوژیک این ماده بود شکل گرفتند.

محققان می‌گویند این روش برای تهیه گوشت آزمایشگاهی مشابه با گوشت حیواناتی مانند گاو قابل استفاده است. محققان در تلاش هستند با تجاری سازی این فناوری استفاده از آن برای تولید گوشت آزمایشگاهی در مقیاس انبوه با طعم و مزه مناسب را ممکن کنند.