شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#سیاه

پنتاگون: اقدامات روسیه تأثیری بر مانورهای نظامی "سی‌بریز" نداشته است


پنتاگون: اقدامات روسیه تأثیری بر مانورهای نظامی "سی‌بریز" نداشته است

سخنگوی پنتاگون مدعی شد، مرحله فعال مانورهای نظامی-دریایی "سی بریز-۲۰۲۱" در سواحل اوکراین به خوبی در جریان است و اقدامات روسیه در دریای سیاه مشکلی برای کشورهای شرکت کننده در آن ایجاد نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شب گذشته اعلام کرد که اقدامات طرف روسی در دریای سیاه هیچ تأثیری بر انجام مانورهای بین‌المللی "سی بریز-2021" در این منطقه نگذاشته است.

وی گفت: «ما روی انجام مانورهای مشترک دریایی با متحدین خود در ناتو متمرکز هستیم و این مانورها به خوبی در حال انجام هستند و مرحله فعال آن ادامه دارد. و تاکنون هیچ مشکل و ممانعتی در روند انجام این تمرینات نظامی در نتیجه اقدامات روسیه بوجود نیامده است.»

پیش از این، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مانورهای نظامی مشترک اوکراین و ناتو در دریای سیاه، اقدامی تحریک آمیز و با هدف بی ثبات کردن اوضاع در نزدیکی مرزهای روسیه انجام می‌شوند. به گفته وی، کشورهای عضو ناتو تنها در سال جاری 7 مانور نظامی در خاک اوکراین برگزار کرده‌اند و عملاً در جریان آنها نیروهای نظامی اوکراینی برای جنگیدن آموزش دیده‌اند.

افزایش حضور نظامی کشورهای عضو ناتو و متحدانش در منطقه دریای سیاه به منظور شرکت در مانورهای بین المللی "سی بریز-2021" تاکنون منجر به چند حادثه نظامی شده و برجسته‌ترین آن، نقض مرزهای دریایی روسیه توسط ناوشکن انگلیسی در سواحل کریمه بود که به پاسخ قاطع روسیه و برخورد نظامی نیروهای نظامی روسی با این کشتی منجر شد.

انتهای پیام/