شهر خبر

خروج دسته جمعی روس‌ ها از کره شمالی!

کدخبر: 424546
اقتصاد نیوز : گروهی از روس‌ها پس از چندین سال زندگی در کره شمالی، هفته گذشته به طور دسته‌جمعی این کشور را ترک کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، تصاویری که روز سه‌شنبه در صفحه فیس‌بوک سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ منتشر شد، ده‌ها تن از اتباع روس را در حال دست تکان دادن در زمانی که برای عزیمت از ایستگاه قطار پیونگ‌یانگ آماده شده بودند، نشان داد.

یونهاپ گزارش داد، سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ در پستی زیر این تصاویر به زبان روسی نوشت: در تاریخ دو ژوئیه بسیاری از همکاران و دوستانمان به خانه خود بازگشتند. آنها افرادی بودند که در سال‌های گذشته از جمله در دوران سخت پاندمی کرونا با ما در سفارت روسیه در کره شمالی کار می‌کردند.   

این سفارتخانه افزود: تحت قوانین قرنطینه که توسط مقامات کره شمالی اعمال شده بود، مرزها بسته شده بودند و جا به جایی پرسنل در این سفارتخانه حدود دو سال بود که انجام نشده بود. هر کسی که قراردادش منقضی شده بود، مجبور بود کره شمالی را ترک کند.

به گفته این وزارتخانه، چندین دیپلمات، پزشک و کارمندان اداری و فنی نیز کره شمالی را ترک کردند و مدارس و مهدکودک‌ها برای روس‌ها تعطیل شده بودند. اما به رغم این شرایط سفارت روسیه در کره شمالی همچنان باز است و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

یکی از مقامات وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی گفت، تصمیم آنها برای بازگشت به خانه ظاهرا بیانگر سختی‌ها و دشواری‌های زندگی در پیونگ‌یانگ به خاطر پاندمی کروناست.

وی افزود:‌ ما به طور خاص نمی‌توانیم دلایل روس‌ها برای این کار را تایید کنیم. اما همان طور که آنها گفته‌اند، با توجه به زندگی دشوار به خاطر تدابیر مقابله با کووید 19، به نظر می‌رسد که هر کشوری خودش درباره ترک یا ماندن دیپلمات‌ها و کارمندان بین‌المللی‌اش در پیونگ‌یانگ تصمیم‌گیری می‌کند.

کره شمالی ادعا کرده که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود نداشته با این حال تدابیر جدی و سفت و سختی برای مبارزه با پاندمی کرونا اتخاذ کرده است. کره شمالی از اوایل سال گذشته به منظور جلوگیری از شیوع پاندمی کرونا در این کشور، کنترل‌های مرزی سفت و سختی اعمال کرده است.