شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دارای#بنیاد

استقرار مخازن ذخیره‌سازی آب در مناطق دارای تنش


استقرار مخازن ذخیره‌سازی آب در مناطق دارای تنش

معاون اجتماعی بنیاد احسان از استقرار مخازن ذخیره‌سازی آب در استان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستند خبر داد و گفت: در این زمینه دولت باید ورود جدی به موضوع داشته باشد اما به صورت ضرب‌الاجلی مخازن ذخیره‌سازی آب یکی از راه‌حل‌هاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن جهانی معاون اجتماعی بنیاد احسان در نشست خبری در رابطه با اجرای طرح احسان خانواده در توضیح طرح احسان خانواده در راستای توزیع اقلام بهداشتی ویژه کودکان اظهار کرد: موضوع اصلی این است که ما وارد پیک پنجم کرونا می‌شویم و با توجه به اینکه پیک پنجم کرونا در کشور ما در حال فراگیر شدن است و بسیاری از خانواده‌ها به لحاظ معیشتی و اقلام بهداشتی دچار مشکل می شوند و بنیاد احسان از ابتدای کرونا بنای خود را بر حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده قرار داده است و در طرح جدید تمرکز ما بر کودکان، مادران و خانواده‌هایی است که در پیک پنجم دچار مشکل می‌شوند فعالیت کنیم.

وی افزود: فعالیت‌هایی که امروز انجام می‌شود و در آینده انجام می‌شود شامل 10 هزار بسته بهداشتی در سراسر کشور است که اولویت با استان‌هایی است که وضعیت آنها قرمز است از جمله تهران،‌ سیستان و استان‌هایی که فراگیری موج پنجم در آن بیشتر است و کودکان و مادران بیشتر دچار مشکل می‌شوند و اقلام بهداشتی شامل پوشک، ماسک، ژل ضد عفونی کننده و ... می‌شود که این اقلام در اختیار آنها قرار می‌گیرد. همچنین مکمل‌های غذایی به میزان دو هزار بسته برای مادران باردار و مادرانی که در حال شیردهی هستند پیش بینی شده است و بیش از بیست هزار بسته پروتئینی در این ایام در نظر گرفته شده است. پروتئین یکی از کمبودهای غذایی است که با توجه به افزایش قیمت آن عده‌ای از خانواده‌ها توان خرید آن را ندارند و بیست هزار پروتئین شامل مرغ، کنسرو گوشت، کنسرو ماهی پیش بینی شده است و طی چند مرحله به خانواده‌های محروم توسط گرو‌ه‌های خیریه‌ای و سازمان‌های کمیته‌ امداد توزیع شده است و ادامه خواهد داشت.

جهانی گفت: حمایت بعدی طبق روال معمول توزیع بسته‌های معیشتی بوده است و از ابتدای کرونا این مسئله در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به تعطیلی‌هایی که در ایام کرونا پیش بینی می‌شود مشکلاتی در ارتباط با مسائل معیشتی مطرح می‌شود که به تبع نیاز به حمایت از خانواده‌ها وجود دارد و این مسئله در دستور کار بنیاد احسان قرار دارد.

معاون اجتماعی بنیاد احسان افزود: در پیک پنجم در سطح کشور توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی و 500 هزار بسته معیشتی در استان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و در استان تهران 50 هزار بسته معیشتی پیش بینی شده است. در آینده نیز با توجه به در پیش بودن عید غدیر طرح غذای گرم با همکاری هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرار دارد و بنیاد احسان نیز طبخ 3 میلیون پرس غذا را در دستور کار قرار خواهد داد که ان‌شاءالله در ایام غدیر توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین در ارتباط با مشکلات آب در برخی از استانها از جمله خوزستان، کرمان، بوشهر مشکل کمبود منابع ابی وجود دارد که البته این مشکل به موانع زیرساختی بر می‌گردد که باید دولت ورود جدی داشته باشد اما به صورت ضرب‌العجلی مخازن ذخیره‌سازی آب یکی از راه‌حل‌ها است. هزار مخزن با ابعاد مختلف هزار لیتری، سه هزار لیتری پیش بینی شده است تا از طریق گروه‌های جهادی و مساجد در محلات مورد نظر توزیع شود تا مردم بتوانند ذخیره‌سازی آن را به مدت حداقل یک هفته داشته باشند و کمتر دچار مشکل شوند.

جهانی تصریح کرد: همچنین بنیاد احسان ستاد اجرایی امام از طریق نهادهای حمایتی اقلام و کمک‌های خود را توزیع می‌کند و کمیته امداد جزو نهادهایی است که جامعه مخاطب خود را شناسایی کرده است و به سرعت می‌تواند حمایت‌ها و کمک‌ها را توزیع کند و این مسئله ارسال به موقع کمک‌ها و در اختیار گرفتن خانواده‌ نیازمندان مد نظر خواهد بود.

انتهای پیام/