شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کانادا#رفاه#کودکان

واگذاری خدمات رفاه کودکان به بومیان اولیه کانادا + عکس

براساس گزارش سال 2018، حدود 80 درصد کودکان بومی ساسکاچوان تحت مراقبت‌های تعلیمی در سیستم آموزشی کانادا بوده اند.

واگذاری خدمات رفاه کودکان به بومیان اولیه کانادا + عکس

دولت کانادا براساس توافقنامه‌ای با گروه بومیان اولیه کانادا "سیستم خدمات رفاه کودکان" را به یکی از گروه‌های بومی این کشور  واگذار کرد. گروه بومیان اولیه کانادا در ماه گذشته از کشف 715 گور بی و نام و نشان در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی مخصوص کودکان بومی در ساسکاچوان این کشور خبر دادند.

به گزارش عصرایران، در اوایل ماه خرداد نیز گروه های بومی کانادا از شناسایی 215 قبر بی نشانه دیگر در محوطه یک مدرسه شبانه روزی در استان "بریتیش کلمبیا" اطلاع رسانی کردند.

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا در ملاقات با گروه "کوسس" از بومیان اولیه کانادا . این گروه از شناسایی 715 گور بی نام و نشان در محوطه مدرسه شبانه روزی بومیان شهر ساسکاچوان در کانادا خبر داده است

دولت کانادا در طول دهه‌های متمادی به شکل نامتناسب و اجباری کودکان بومی این کشور را از خانواده‌های خود جدا کرد و تحت "مراقبت‌های تعلیمی" قرار داد.

مراقبت‌های تعلیمی به سیستمی گفته می‌شود که طی آن کودکان از سنین کم در خانه‌های گروهی یا خانه‌های خصوصی دارای گواهی نامه از دولت نگهداری می شوند و به مراقبان آنها "والد مراقب یا تعلیم دهنده" می‌گویند.

"جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در حال گپ و گفت با "کادموس دلورمه" رهبر گروه بومیان "کوسس" پس از امضای توافقنامه انتقال "خدمات رفاه کودکان" به بومیان این جامعه

ترودو و رهبر بومیان اولیه کانادا

بسیاری از کودکان بومی در دهه‌های گذشته در مدارس شبانه‌روزی تحت تعلیم سیستم‌های دولتی قرار داشتند که اکثر آنها تحت پوشش کلیسای کاتولیک رومی اداره شده است.

رویترز نوشت: براساس این توافق که بین "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا و "کادموس دلورمه" رهبر گروه بومیان "کوسس" برگزار شد، کنترل خدمات کودک و رفاه خانواده بومیان برای اولین بار و پس از 70 سال بر عهده اعضای یک گروه بومی قرار می‌گیرد.

 جاستین ترودو در ملاقات با گروه بومیان اولیه "کوسس" در ساسکاچوان کانادا-این گروه در ماه جاری از کشف بیش از 700 گور بی و نام و نشان در محوطه مدرسه شبانه روزی در ساسکاچوان خبر دادند

واگذاری خدمات رفاه کودکان به بومیان اولیه کانادا

این اولین توافقنامه‌ای است که براساس قوانین مصوب سال 2019 کنترل خدمات رفاه عمومی کودکان بومی را به  گرو‌هی از این جامعه کانادا واگذار می‌کند و از دخالت نمایندگی گروه های دیگر در پرورش فرهنگ مادری می کاهد.

بومیان اولیه "کوسس" در ماه مارس 2020 خواستار اجرایی شدن قانون مصوب سال 2019 شدند.

"دلورمه" در این مراسم گفت: هدف ما این است که روزی برسد که هیچ کودکی تحت تعلیم موسسه و نهادهای دیگر نباشد. وی افزود: ما کارهای زیادی باید انجام دهیم.

براساس گزارش سال 2018، حدود 80 درصد کودکان بومی ساسکاچوان تحت مراقبت‌های تعلیمی در سیستم آموزشی کانادا بوده اند.

کانادا از کشف نزدیک به 1000 گور بی نام ونشان در حومه دو مدرسه شبانه روزی سابق در این کشور گیج است. بسیاری از این قبرها به کودکان تعلق دارد.

ملاقات جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با گروهی از بومیان اولیه کانادا در ساسکاچوان

تردو بومیان

این قبرها یادآوری تلخ سوء استفاده‌هایی است بر این بومیان تحمیل شده و از مبارزه آنها برای تحقق عدالت حکایت دارد.

در 165 سال منتهی به سال 1996، مدارس شبانه روزی کانادا کودکان جوامع بومی را از آنها جدا کرد. براساس گزارش کمیسیون "حقیقت و آشتی" این روند "نسل کشی فرهنگی" لقب گرفت.

 

منبع: عصر ایران