شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دادستانی#دادستان کل#سراسر کشور

بخشنامه معاون دادستان کل برای ممنوعیت مزایده معادن توسط دولت/عمرانی: نگران یک ماه آینده هستم


بخشنامه معاون دادستان کل برای ممنوعیت مزایده معادن توسط دولت/عمرانی: نگران یک ماه آینده هستم

معاون قضائی دادستانی کل کشور از صدور بخشنامه به دادستانی‌ها استان‌های سراسر کشور برای ممانعت از مزایده گذاشتن معادن از سوی دولت کنونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان سخنانی در نشست بررسی و افشای حقوق بشر آمریکایی، عملکرد دولت کنونی در خصوص برخی تصمیمات اقتصادی را مورد انتقاد قرار داد و با اعلام به هشدار کابینه آینده، از مقروض بودن دولت بعد که ماه آینده تشکیل خواهد شد خبر داد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان یک ماهه تا تشکیل دولت جدید واقعاً نگران هستم، گفت: بعضی می‌گفتند که دولت را با خزانه خالی تحویل گرفته‌اند و من می‌گویم این سید خدا [آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب مردم] ‌خزانه‌ای را تحویل می‌گیرد که فقط یک قلم بدهی آن 500 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه است.

عمرانی افزود: نگران این هستم که این دولت با روش‌هایی که اتخاذ کرده ‌است ذخایر ما را خالی کند.

معاون قضائی دادستان کل کشور سپس با اشاره به برگزاری مزایده فروش معادن از سوی دولت، گفت: وقتی از موضوع مطلع شدم بخشنامه‌ای را به صورت دستی آماده کردم و به دادستان‌ها در مراکز استان‌ها فرستادم و گفتم؛ دولت با عجله معادن تمام کشور را در مزایده گذاشته است و ورود کنید و تا تشکیل دولت جدید اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه در مدت یک ماه باقی مانده تا تشکیل دولت آینده باید از اوضاع مراقبت کنیم، گفت: همه دوستانی که به خصوص در حوزه قضائی مسئولیت دارند، شب‌ها هم نباید بخوابند. الان وضعیت طوری است که می‌آیند اراذل و اوباش را به طور غیررسمی برای آتش زدن مراکز دولتی اجیر می‌کنند. همکارانی که به پرونده‌های امنیتی رسیدگی می‌کنند، می‌گویند 10 اوباش را دستگیر کرده‌اند که در قبال دریافت پول، مراکزی که از آنها خواسته شده بود را به آتش کشیده‌اند.

سعید عمرانی در پایان با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: امروز آن حقوق بشری که ما را با آن سرگرم می‌کنند از آستین هالیوود و اینتساگرام و توئتیر و تلگرام بیرون می‌آید و برخلاف آنها ما کمتر توانستیم از این هنر و ابزار اطلاع‌رسانی در راستانی برنامه‌ها و اهداف خود استفاده کنیم.

گفتنی است؛ نشست بررسی و افشای حقوق بشر آمریکایی با عنوان "کارنامه ننگین شیطان" به همت مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه و سازمان بسیج دانشجویی (مرکز موزه سیزده آبان) با حضور حجت‌الاسلام موسوی (معاون اول دادستان کل کشور)، سعید عمرانی (معاون قضائی دادستان کل کشور)، محمد نرگسیان (بازپرس ویژه پیگیری تحریم‌های آمریکا) و علی فهیم دانش (مدیرکل امور بین‌الملل سازمان صداوسیما) برگزار شد.

انتهای پیام/