شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا

"دلتا" قرنطینه سیدنی را یک هفته دیگر تمدید کرد


"دلتا" قرنطینه سیدنی را یک هفته دیگر تمدید کرد

پرجمعیت ترین شهر استرالیا به دلیل شیوع کرونای دلتا مجبور به تمدید مدت قرنطینه برای شهروندان خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رهبر ایالت نیو ساوت ولز استرالیا امروز (چهارشنبه) دستور تمدید قرنطینه کرونایی به مدت یک هفته دیگر را صادر کرد و هشدار داد که موارد جدید ابتلا به سویه دلتای کرونا در بزرگترین شهر این کشور رو به افزایش است.

سیدنی با 25 میلیون نفر جمعیت از 26 ژوئن به دلیل شیوع سویه دلتای کرونا قرنطینه شده و مقامات استرالیایی را متقاعد کرده به دلیل سرعت پایین واکسیناسیون تدابیر کنترلی و محدودیت‌ها را تشدید کنند. دستور عدم خروج از منزل تا روز جمعه قابلیت اجرایی داشت اما اکنون پس از قانون جدید تا 16 جولای پابرجا خواهد بود.

گلیدی برکلیان، نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز به خبرنگاران گفت: سویه دلتا بسیار تعیین کننده، به شدت قابل انتقال و مسری تر از هرنوع ویروس دیگری است که تاکنون دیده ایم.

سیدنی که درحال حاضر بدترین شیوع کرونا در سال جاری را تجربه می کند 350 مبتلای جدید را ثبت کرده که اولین مورد مربوط به راننده یک لیموزین بود که مشغول انتقال خدمه خطوط هوایی شرکتهای خارجی بود.

تاکنون تنها کمتر از 10 درصد شهروندان استرالیایی به طور کامل واکسینه شده‌اند وشیوع سویه جدید کرونا باعث لغو رویدادهای ورزشی بزرگی مانند تنیس گرند پریکس استرالیا شده است. این درحالی است که مسابقات تنیس ویمبلدون با حضور تماشاگران در انگلیس برگزار شد.

انتهای پیام/