شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#قطر

ساخت و ساز ترکیه و قطر در مناطق اشغالی شمال شرق سوریه


ساخت و ساز ترکیه و قطر در مناطق اشغالی شمال شرق سوریه

ترکیه پس از اشغال بخش‌هایی از شمال شرق سوریه به همراه قطر شروع به ساخت و ساز در این مناطق کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (İHH) با همکاری بنیاد خیریه قطر (Qatar Charity) پروژه احداث منطقه مسکونی «شهر الامل» در حومه شهر اعزاز که در جریان عملیات سپر فرات به اشغال نیروهای ترکیه درآمده، را راه‌اندازی کردند.

این شهرک مسکونی که در شرق اعزاز واقع شده، متشکل از 1400 واحد مسکونی، مدرسه‌ای با ظرفیت 2 هزار دانش‌آموز، خانه بهداشت، مدرسه فنی و حرفه‌ای و مسجد خواهد بود.

شهر الامل در زمینی به مساحت 280 هزار متر مربع ساخته شده و مجهز به خدمات آب رسانی و برق رسانی خواهد بود.

در مراسم کلنگ زنی این پروژه عمر یلماز معاون استاندار کیلیس، بولنت یلدریم رئیس بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه و نمایندگان بنیاد خیریه قطر شرکت کردند.

حسن آینه‌جی، مدیر امور روابط خارجی بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت: شهر الامل از 1400 واحد مسکونی شامل 1200 واحد پنجاه متره و 200 واحد صد متره تشکیل شده است.

ترکیه طی سه سال گذشته اقدام عملیاتهایی در شمال شرق سوریه کرده که منجر به اشغال این مناطق شده است. این عملیاتها با نام‌های شاخه زیتون، سپر فرات و چشمه صلح که با توجیه مقابله با گروه ی پ گ انجام گرفته با مخالفت دولت دمشق، جامعه جهانی و کشورهای منطقه روبرو شده است.

پس از اشغال این مناطق، آنکارا اقدام به تغییراتی در بافت جمعیتی و انتقال عناصر سوری نزدیک به خود به این مناطق کرد و وضعیت اجتماعی آن را نیز دستخوش تغییراتی قرار داد. در حال حاضر در مناطقی که ترکیه در شمال سوریه اشغال کرده، مدارس زبان ترکی را ترویج می کنند، نام اماکن و خیابانها عمدتاً ترکی شده، پول رایج در آنها لیره ترکیه است و نیز نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه در آن مشغول به کار هستند.

این در حالیست که بارها دولت دمشق به این اشغالگری اعتراض کرده و از سازمان ملل خواسته تا آن را محکوم و ترکیه را مجبور به بازگشت ترک خاک سوریه کند.

انتهای پیام/