شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سقوط هواپیمای مسافربری#ساحلی

شرایط بد جوی علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه اعلام شد


شرایط بد جوی علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه اعلام شد

شرایط دشوار آب و هوایی و کمی دید خلبان، علت اصلی برخورد هواپیمای مسافری آن-۲۶ با صخره و کشته شدن ۲۸ سرنشین آن در منطقه کامچاتکای روسیه اعلام شده و عملیات جستجوی اجساد قربانیان این سانحه در آب‌های ساحلی منطقه ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، یک مقام آگاه در ستاد تحقیقات و رفع عواقب فجایع در روسیه اعلام کرد که شرایط دشوار آب و هوایی و کمی دید خلبان که هدایت دستی هواپیما را برعهده داشت، دلایل اصلی علت سقوط هواپیمای مسافری آن-26 در منطقه کامچاتکا تلقی می‌شود.

به گفته این مقام، به احتمال زیاد خلبان این هواپیما که به خاطر بدی آب و هوا در تلاش نخست نتوانسته بود در فرودگاه فرود آید، در تلاش دوم و در شرایط دید بسیار کم و با توجه به وجود مه غلیظ، به صخره‌ها اصابت کرد.

کشور روسیه ,

یک مقام شرکت هواپیمایی کامچاتکا نیز وجود باد شدید جانبی را از جمله عوامل بروز این سانحه هوایی دانست.

هواپیمای سبک مسافربری آن-26 با 28 سرنشین، روز سه‌شنبه قبل از فرود در شهر پالانا در منطقه کامچاتکا (شرق دور روسیه) سقوط کرد. جسد 9 نفر از مسافرین این هواپیما پیدا شده و عملیات جستجو برای یافتن دیگر اجساد قربانیان در آب‌های ساحلی منطقه از صبح امروز آغاز شده است. البته باد شدید و امواج سهمگین، شرایط دشواری برای کار گروه‌های امداد بوجود آورده است.

فرماندار منطقه کامچاتکا با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این سانحه هوایی، 3 روز عزای عمومی در سراسر منطقه اعلام کرد. به گفته وی، برای بازماندگان مسافرین و خدمه هواپیمای آن-26 بیش از 3 میلیون روبل غرامت در نظر گرفته شده است.

سفارت آمریکا در مسکو نیز با انتشار بیانیه‌ای توئیتری، ابراز تأسف شدید و تسلیت سفیر "جان سالیوان" و دیگر دیپلمات‌های آمریکایی در رابطه با وقوع این سانحه هوایی را اعلام کرده است.

انتهای پیام/