شهر خبر

شروع بارش‌های پراکنده در شمال و جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش پراکنده باران در برخی مناطق در شمال و جنوب کشور از عصر امروز آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه دارد.

شروع بارش‌های پراکنده در شمال و جنوب کشور

به گزارش منیبان؛ خانم فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب‌و هوا با بیان اینکه برای چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی آفتابی را انتظار داریم، گفت: از عصر امروز تا روز شنبه به دلیل نفوذ هوای خنک به نوار شمالی به تدریج دمای هوا در مناطق شمالی ۳ تا ۷ درجه خنک می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز در شرق سواحل دریای خزر استان‌هایی مثل گلستان، مازندران و آذربایجان شرقی و غربی باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

او اضافه کرد: روز‌های پنج شنبه و جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاغات رشته کوه البرز و برخی نقاط خراسان شمالی رگبار باران پیش بینی می‌شود.

گودرزی گفت: از امروز تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و علاوه بر بارش‌ها در شمال کشور، در جنوب کشور هم از امروز هنگام عصر‌ها و شب‌ها بارندگی آغاز خواهد شد.

او افزود: بر این اساس رگبار باران و رعدو برق در مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنج شنبه و جمعه در بخش‌هایی از شرق و مناطق کویری استان‌هایی مثل تهران، سمنان، قم و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور باد و گردوخاک خواهیم داشت و زابل هم از روز جعه تا دوشنبه باد و گردو خاک خواهد داشت.

به گفته گودرزی آسمان تهرا امروز صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از فردا دمای ۴۰ درجه کاهش خواهد داشت و در روز‌های آینده تهران خنک‌تر می‌شود