به گزارش پایگاه خبری نشان :

رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 99 با گزارش یک نزاع خونین در یکی از محله‌های شرق تهران آغاز شد.پس از آن مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد که فردی به‌نام اصغربا 2 برادر به‌ نام‌های حسن و سجاد درگیر شده و در پی آن اصغر دست سجاد را مجروح کرده است وقتی مأموران اصغر را بازداشت کردند سجاد هم به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات وارده عمل پیوند نتیجه نداد و پزشکان ناچار شدند دست سجاد را از مچ قطع کنند.

متهم در توضیح ماجرا به مأموران گفت: سر خیابان ایستاده بودم که برادر سجاد به من اعتراض کرد و گفت چرا به زنان عابر نگاه می‌کنم. همین موضوع باعث شد تا باهم درگیر شویم. درگیری‌مان با وساطت عابران خاتمه پیدا کرد. اما چند ساعت بعد حسن به اتفاق برادرش سجاد و پسرش مقابل خانه‌مان آمدند و دوباره باهم درگیر شدیم و چون درگیری بالا گرفته بود از خانه قمه برداشتم و به دست سجاد زدم.

به دنبال اعتراف‌های متهم پرونده این درگیری به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم صبح دیروز محاکمه شد.

در ابتدای جلسه شاکی ماجرای درگیری با متهم را توضیح داد و گفت: بعد از ضربه‌ای که متهم به دستم زد عمل پیوند انجام دادیم که جواب نداد و دست راستم قطع شد. این ماجرا تأثیر بدی در روحیه من و خانواده‌ام گذاشته و با گذشت یک سال از این ماجرا هنوز خانه نشین هستم و نمی‌توانم به محل کارم بروم. حالا هم درخواست قصاص و قطع دست او را دارم. او باید بداند قمه کشی تاوان دارد.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و با پذیرش اتهامش گفت: من قصدم ترساندن آنها بود و بابت اتفاقی که افتاده پشیمان هستم.

در ادامه جلسه وکیل متهم مدعی شد موکلش سال هاست از اختلالات روانی رنج می‌برد و به همین خاطر هنگام وقوع درگیری از قمه‌های تزیینی استفاده کرده است. بنابراین خواهان بررسی سلامت روانی متهم در کمیسیون پزشکی قانونی شد.

با درخواست وکیل متهم قضات پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیق درباره وضعیت روحی و سلامت روان متهم مورد بررسی قرار گیرد.