شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#بغداد#بایدن#عراق

سفارت آمریکا در بغداد پادگانی برای اداره «عملیات جنگی» و طرح شوم بایدن برای منطقه


سفارت آمریکا در بغداد پادگانی برای اداره «عملیات جنگی» و طرح شوم بایدن برای منطقه

تحلیلگران و نمایندگان پارلمان‌های عراق و سوریه به نقش پلید آمریکا در منطقه اشاره کردند و تنها راه بیرون راندن نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا را مقاومت و وارد کردن ضربات مهلک به این نیروها دانستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «کامل البیاتی» تحلیلگر سیاسی عراقی با اشاره به انتقال تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکا از قطر به اردن به خطرناک بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: انتقال تجهیزات و نظامیان آمریکایی از قطر به مناطق نزدیک با مرز عراق با اردن و سوریه گواهی دهنده طرح جدیدی است که «جو بایدن» برای منطقه کشیده است.

البیاتی گفت: جو بایدن به دنبال تجزیه عراق و منطقه در دوره «اوباما» بود و در حال حاضر مجددا به دنبال احیای این سناریو است.

وی افزود: انتقال نظامیان و تجهیزات نظامی از قطر به سمت مناطق نزدیک به مرز عراق با اردن و سوریه، موضوعی است که طرح مشکوکی در ورای آن است که هدفش بی ثباتی عراق است.

این تحلیلگر عراقی گفت: پرونده خروج نظامیان آمریکا از عراق صرفا تبلیغاتی و بی اساس است و مرحله آتی آکنده از درگیری های مستقیم با محور مقاومت است به ویژه که اصرار بر استقلال عراق و بیرون راندن همه نیروهای خارجی وجود دارد.

نقش خبیث آمریکا در عراق

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف فتح عراق گفت که آمریکا به هر شکی به دنبال کشاندن عراق به سوی درگیری در منطقه است و عراق باید به جامعه جهانی برای رسوا کردن نقش خبیث آمریکا در عراق متوسل شود.

وی افزود: عراق باید به شورای امنیت و سازمان ملل برای بازخواست آمریکا به خاطر جنایاتی که علیه ملت عراق مرتکب می‌شود به ویژه جنایت اخیر علیه نیروهای حشد شعبی در منطقه «القائم»، متوسل شود.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح در پارلمان عراق تاکید کرد: آمریکا نقش خبیثی در عراق ایفا می‌کند و باید این حقیقت در برابر سازمان‌های بین المللی و جامعه جهانی آشکار شود تا اقدامات مناسب در این زمینه انجام گیرد و نقض حاکمیت عراق پایان یابد.

البلداوی افزود: آمریکا به دنبال آشوب و درگیری در منطقه است و اینکه عراق را عرصه درگیری و جنگ قرار دهد.

چشم‌ها به مقاومت دوخته شده است

«محمود جوخدار» نماینده پارلمان سوریه اعلام کرد: همه نگاه‌ها به محور مقاومت در سوریه، لبنان، عراق و یمن برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از منطقه دوخته شده است.

وی افزود: همه از توان محور مقاومت آگاه هستند و دشمن توان تبعات رویارویی نظامی با محور مقاومت را ندارد. زوال اشغالگران از منطقه با توجه به مردان خدا در سوریه، لبنان، عراق و یمن، نزدیک است.

«علی الصطوف» نماینده پارلمان سوریه هم گفت که تنها گزینه برای رهایی از اشغالگران آمریکایی، مقاومت است.

سفارت آمریکا پادگانی برای اداره عملیات جنگی

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا از سفارت خود به عنوان یک مرکز دیپلماتیک به عنوان مرکز اداره عملیات جنگی بهره می‌برد.

وی افزود: سفارت آمریکا در بغداد از سفارت به پادگان نظامی تبدیل شده است. این سفارت به تهدیدی برای بغداد پایتخت عراق تبدیل شده است زیرا سلاح سنگین زیادی در آن قرار دارد.

الزیادی تاکید کرد: سامانه «سی‌رام» آمریکا موجب رعب و وحشت ساکنان نزدیک منطقه الخضراء بغداد می‌شود. سفارت آمریکا مرکز اداره عملیات جنگی و تهدیدی آشکار علیه امنیت و حاکمیت عراق است.

حسن سالم نماینده وابسته به فراکسیون پارلمانی صادقون عراق هم تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به لانه جاسوسی آمریکا تبدیل شده است و مرکز دیپلماتیک که برخی فکر می‌کنند، نیست.

لزوم توضیح درباره ابهامات گفتگوی راهبردی واشنگتن-بغداد

«ایوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مقامات دولت عراق و مقامات آمریکایی درباره گفتگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن، بر لزوم توضیح درباره روشن شدن علت این تضادها تاکید کرد.

وی افزود: اظهارات مقامات عراقی بر خروج نیروهای رزمی آمریکا و ماندن نیروهای آموزش دهنده برای مدتی محدود، تاکید دارد در حالی که مقامات آمریکا و از جمله فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه از ماندن تا اطلاع ثانوی سخن می‌گویند.

وی تاکید کرد:  همه بهانه‌های نظامیان آمریکایی برای ماندن در عراق غیرقابل توجیه است. دولت باید درباره ضد و نقیض بودن موضع گیری‌ها توضیح دهد.

انتهای پیام/