شهرخبر

گفت و گوی تیم بایدن با عربستان و امارات درباره مذاکرات اوپک

مقامات دولت آمریکا از مذاکرات اوپک که در جریان است، دلگرم شده و با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی با امید به رسیدن به توافق و جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت نفت صحبت کرده اند.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: ما در مذاکرات اوپک پلاس حضور نداریم اما در طول تعطیلات هفته گذشته و هفته جاری گفت و گوهایی در سطح مقامات عالی رتبه با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی و شرکای مرتبط دیگر داشتیم. وی به مقامات آمریکایی که در این مذاکرات حضور داشتند اشاره نکرد اما گفت: انتظار ندارد پرزیدنت بایدن شخصا تماس بگیرد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: آمریکا امیدوار است این مذاکرات به توافقی منتهی شود که دسترسی به انرژی با هزینه معقول و پایا را به همراه خواهد داشت. تاثیر این مذاکرات بر قیمت بنزین در آمریکا برای دولت اهمیت دارد.

وی گفت: رییس جمهور می خواهد آمریکایی ها به انرژی با هزینه معقول و مطمئن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل تیم ما مرتب قیمت بنزین را رصد کرده و با اعضای اوپک در تماس است تا توافقی حاصل شود و اجازه دهد افزایش تولید صورت بگیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمتهای نفت در پی اختلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر افزایش تولید، افزایش پیدا کرده و پرنوسان شده اند. بن بست مذاکرات اخیر اوپک پلاس چشم انداز فروپاشی توافق و افزایش عرضه را هم ایجاد کرده است. توافق محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس همچنان به قوت خود باقی مانده است.