شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#بلاروس#شروع#تهدید#کرد!+جزییات

رئیس جمهور بلاروس شروع به تهدید کرد!+جزییات

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس تهدید به منع و توقف کامل ترانزیت محموله های کشورهای غربی و تردد خودروها از بلاروس در صورت ادامه تحریم این کشور کرد.

رئیس جمهور بلاروس شروع به تهدید کرد!+جزییات

به گزارش منیبان، لوکاشنکو روز سه شنبه در گفت و گو با روزنامه بلاروسی «بلاروس سگودنیا» خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر وضعیت را علیه بلاروس با اعمال تحریم های جدید متشنج کنید، مجبور خواهید شد کالاهای خود را از طریق قطب شمال یا دریای مدیترانه منتقل کنید.

کشورهای غربی از اواخر ماه می و به دنبال فرود اجباری هواپیمای رایان ایر در بلاروس و دستگیری دو تن از سرنشینان آن که از مخالفان دولت بلاروس بودند، پروازها از حریم هوایی بلاروس را منع کردند.

به دنبال این حادثه آمریکا و اتحادیه اروپا برای مجازات بلاروس، چند بسته تحریم های اقتصادی وضع کرده و دهها نفر از مقامهای این کشور را در فهرست تحریم ها قرار دادند.

لوکاشنکو خطاب به مقامهای غربی خاطرنشان کرد که در صورت تشدید تحریم ها در مورد بلاروس، تردد غربی ها از راههای زمینی از این کشور نیز متوقف خواهد شد و آنها باید این کشور را دور بزنند.

رئیس جمهوری بلاروس گفت: در شرایط کنونی همه گیری کرونا، ما در عرصه ترانزیت و انتقال محموله ها و وسایل نقلیه سبک و عرصه های دیگر با انسانیت رفتار می کنیم. 

 وی با بیان اینکه تحریم ابزار غیرقانونی است، اضافه کرد: تحریم اقدام غیرقانونی و فشار در مقیاس بین المللی است. شانتاژی که در اسناد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی به عنوان تدابیر غیرقابل قبول محکوم شده است.

 لوکاشنکو با بیان اینکه بسته تحریم ها در مورد بلاروس روز هشتادمین سالروز آغاز جنگ میهنی کبیر (جنگ دوم جهانی به روایت روسها) اعمال شد گفت: اروپا به این نکته توجه نکرد که مردم بلاروس در جنگ دوم جهانی از لشکرکشی وحشیانه و ضدانسانی فاشیسم اروپایی بیشترین آسیب ها را دید. 

 پیش از این رئیس جمهوری بلاروس از متلاشی شدن یک شبکه تروریستی در این کشور خبر داد که به گفته وی مورد حمایت غرب به سرکردگی آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لوکاشنکو روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت که این گروه تروریستی «آتریادوف ساماآبارونی» (گروه مدافع خود) نام داشت و از حمایت آمریکا، آلمان، لهستان، لیتوانی و اوکراین برخوردار بود.

وی افزود: گروه  «آتریادوف ساماآبارونی» دارای کانال تلگرام بود که حدود ۲۵۰۰ نفر عضو داشت و در واقع از آن برای اهداف ضددولتی در بلاروس استفاده می کرد.  

رئیس جمهوری بلاروس از خنثی شدن یک عمل تروریستی این گروه در بلاروس برای نابودی یک مرکز ارتباطات نیروی دریایی روسیه در شهر ویلیکا خبر داد.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا پس از به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری رایان ایر توسط بلاروس در اواخر ماه مه در مینسک و دستگیری دو نفر ازجمله رومن پروتاسویچ یکی از مخالفان دولت این کشور، تحریم هایی را علیه این کشور شرق اروپا اعمال کردند.

 وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد  دارایی‌های احتمالی ۱۶ شخص و پنج نهاد بلاروس را مسدود کرده و از دسترسی این اشخاص و نهادها به نظام مالی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

 وزارت امور خارجه آمریکا نیز ورود ۴۶ مقام بلاروس را به آمریکا ممنوع کرده است که در مجموع ۱۵۵ نفر از مقامات بلاروس با محدودیت روادید آمریکا روبرو هستند.