شهرخبر

اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه تاکنون فقط از دو واکسن پاستور و برکت رونمایی شده است، افزود: بقیه موارد، نامزد واکسن کرونا هستند لذا جزو سبد واکسن محسوب نمی‌شوند و فعلا مراحل بالینی را طی می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، وی با‌ اشاره به تولید واکسن کرونا گفت: بیش از دو میلیون دُز واکسن برکت تولید شده است که در مرحله طی کردن تست پایداری و فنی هستند.

ربیعی ادامه داد: این واکسن‌ها بعد از برچسب‌گذاری آماده تزریق می‌شوند که تاکنون بیش از 350 هزار دوز این مراحل را پشت‌سر گذاشته‌اند و توزیع شده است. محموله‌های بیشتر، همین مراحل را که طی کنند وارد فاز تزریق خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم که در روزهای آتی این فرآیندها نیز با موفقیت طی شده و این میزان واکسن نیز وارد سبد واکسن‌های کرونا در کشور بشود. ما مردم را در جریان مشکلات و موانع خرید واکسن قرار دادیم. عنوان کردیم که دلایل برخی تاخیرهای در واردات واکسن تصمیم کشورهای واردکننده بود که مشکلاتی در این زمینه داشتند.

وی درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی‌ ایران واقع در اطراف کرج در روز بیست‌وسوم ژوئن اظهار داشت: اصل خرابکاری را تأیید می‌کنم ولی منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است. آسیب مختصری به سقف یکی از سوله‌ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند.

ربیعی افزود: عکس هوایی که در برخی رسانه‌ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر،‌ به‌صورت عکس هوایی گرفته‌اند و تفاسیر انجام‌گرفته در فضای رسانه‌ای دقیق نیست. تاکنون همه شاهد بودند هر خرابکاری صورت گرفت توان ایران افزایش یافت.

سخنگوی دولت در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره ارزیابی از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفت‌وگو به‌ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

وی افزود: در گفت‌وگوهایی که تاکنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن‌نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است.

ربیعی گفت: ما درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی‌هایی داشته باشد که حل آنها به زمان نیاز دارد. ما این گفت‌وگوها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف‌نظرها را مثبت ارزیابی می‌کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن‌نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی‌های دو طرف این گفت‌وگو را با جدیت ادامه بدهیم.

سخنگوی دولت بیان داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه‌گرایی است. امنیت منطقه و عدم سوءاستفاده از کشورها به بهانه‌های امنیتی حضور همه کشورهای منطقه در کنار هم است.