شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#جدید#دلار#کاهش قیمت
روند بازار جهانی در روز گذشته

رد دپای جدید چینی ها در کاهش قیمت بیت کوین/ قیمت طلا تحت تاثیر دلار

کدخبر: 424407
اقتصادنیوز : دوباره چینی ها در روز گذشته موجب کاهش قیمت بیت کوین در بازار جهانی شدند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا بالاتر بسته شد اما نسبت به بالاترین میزان روزانه پایین تر بوده است ، در حالی که قیمت نقره در معاملات روز سه شنبه در ایالات متحده کاملاً روند نزولی داشت. اوایل امروز ، این دو فلز در اوج نزدیک به سه هفته خود صعود کردند. با افزایش شدید قیمت نفت خام و رسیدن به بالاترین سطح 6.5 ساله و شاخص دلار آمریکا ضعیف تر شد و همین اتفاق ها طلا را تحت تاثیر قرار داد. این اتفاق باعث خوشحالی گاوهای بازار طلا و نقره شد که به دنبال حمایت بودند. البته جریان افزایشی در بازار طلا توانست سود متعادل تری داشته باشند. آخرین قیمت معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) با 10 دلار افزایش به هزار و 793 دلار و 30 سنت رسید و آخرین قیمت هر اونس نقره سپتامبر (شهریور) با 0.316 دلار کاهش با 26.18 دلار رسید.

قیمت طلا روز دوشنبه تلاش کرد تا به سمت سطوح بالاتر حرکت کند اما نتوانست مورد توجه قرار گیرد. دلار با افزایش صعودی موجب  کاهش فلز زرد شد. به دنبال گزارش خدمات ISM کمتر از آنچه انتظار می رفت، عملکرد 10 ساله ایالات متحده روز دوشنبه سقوط کرد و 7 واحد پایه را دنبال کرد.

gold

رد چینی در کاهش قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از تکرار موضع دیرینه ضد رمزنگاری بانک مردم چین (PBOC) ، سودهای اولیه را کاهش داد و موسسات را به ارائه خدمات به شرکت های مرتبط با رمزنگاری هشدار داد.

بانک مرکزی چین یک شرکت مستقر در پکن را که خدمات نرم افزاری را برای معاملات ارز مجازی ارائه می داد ، تعطیل کرد و دوباره تأکید کرد که هیچ موسسه ای تحت صلاحیت آن نباید چنین معامله هایی را انجام دهد.

پس از شروع اخبار منتشر شده در توییتر ، بیت کوین از 35هزار و100 دلار و تقریبا 34هزار دلار کاهش یافت.

PBOC و دولت چین هر دو سخنان ضد رمزنگاری خود را در ماه مه افزایش دادند و بر فشارهای نزولی پیرامون ارز رمزنگاری شده افزودند.

coindesk-BTC-chart-2021-07-06 (1)