شهر خبر

در پایتخت سیاسی ایالات متحده؛

دیدار زودهنگام برادرِ ولیعهد سعودی با مقامات بلندپایه دولت آمریکا

دیدار زودهنگام برادرِ ولیعهد سعودی با مقامات بلندپایه دولت آمریکا

معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد کنونی عربستان سعودی قرار است به زودی با مقامات بلندپایه دولت ایالات متحده در شهر واشنگتن دی.سی. دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان و برادر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی قرار است با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن» و همچنین مقامات بلندپایه وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده دیدار کند.

ساکی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع قتل فجیع «جمال خاشقجی» - ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و همچنین منتقد جدی خاندان سعودی- احتمالاً یکی از موضوعات مطروحه در این دیدارها خواهد بود، گفت: «طرفها پیرامون مشارکت دیرینه میان ایالت متحده و عربستان سعودی، امنیت منطقه‌ای و تعهدسپاری ایالات متحده به کمک رسانی به عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود گفتگو خواهند کرد».

گفتنی است، این دیدار از پیش اعلام نشده با مقام‌های بلندپایه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پیش تر گروه‌های حقوق بشری و جمعی از قانونگذاران ایالات متحده از رئیس جمهور این کشور خواستند تا محمد بن سلمان را به دلیل نقش آفرینی و دست داشتن در قتل فجیع خاشقجی، روزنامه نگار مقیم آمریکا، تحریم کرده و روابط ایالات متحده و عربستان سعودی را مورد بازنگری قرار دهد.

شایان ذکر است، گزارش غیر محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا در مورد قتل خاشقجی که در ماه فوریه منتشر شد، اعلام می‌کند که محمد بن سلمان با عملیات قتل جمال خاشقجی به دست تیم ضربت سعودی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، موافقت کرده است. با این حال، دولت سعودی هرگونه نقش آفرینی ولیعهد این کشور در این جنایت شنیع را رد می‌کند!