شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

افزایش شمار جانباختگان ریزش ساختمان فلوریدا به ۳۲ نفر

فلوریدا

منابع خبری از افزایش شمار تلفات حادثه فروریختن ساختمانی در ایالت فلوریدا به ۳۲ نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه امداد و نجات حاضر در محل حادثه فروریختن ساختمان در ایالت فلوریدای آمریکا از پیدا شدن اجساد ۴ نفر دیگر در این منطقه خبر دادند. به این ترتیب شمار کل تلفات این حادثه تاکنون به ۳۲ نفر رسیده است.

در حالیکه اکنون ۱۲ روز از این حادثه می‌گذرد، ۱۱۳ نفر همچنان مفقود مانده‌اند. یک‌شنبه هفته جاری تیم جستجوگر حاضر در محل حادثه عملیات خود را برای یافتن قربانیان این حادثه گسترش دادند.

بخشی از این مجتمع آپارتمانی واقع در «سرف‌ساید» نزدیک سواحل میامی در ساعات اولیه بیست و چهارم ماه ژوئن (سوم تیر) فروریخت و این حادثه را به‌بار آورد. درپی این حادثه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حالت اضطراری در این ایالت اعلام کرد.

پس از فروریختن این ساختمان در فلوریدا مقامات بر آن شدند تا سازه‌های با سن بالا در این ایالت را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. شدت این تخریب به حدی است که امدادگران هنوز هم برای بیرون کشیدن اجساد با مشکل مواجهند به نحوی که از حدود ۱۵۰ نفری که در این ساختمان ساکن بودند تا به حال تنها جسد ۳۲ نفر بیرون کشیده شده است.

با وجود پیدا نشدن اجساد بیشتر ساکنان این ساختمان در روزهای اخیر مسئولان آمریکایی دستور تخریب کامل این بنا را صادر کردند و دلیل آن را نزدیکی طوفان مهیب السا و وضعیت خطرناک آوارها عنوان کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران