شهر خبر

برده داری توسط شاهزاده سعودی؟/دستور رسیدگی به این ماجرا صادر شد

شبکه خبری فرانس۲۴ از تحقیق در مورد ادعاهای مطرح شده علیه یک شاهزاده سعودی به اتهام قاچاق انسان و برده داری نوین در فرانسه خبر داد.

برده داری توسط شاهزاده سعودی؟/دستور رسیدگی به این ماجرا صادر شد

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، دادستان های فرانسه دیروز دوشنبه گفتند که در حال تحقیق در مورد ادعاهایی هستند که گفته می شود یک شاهزاده سعودی هفت کارمند را به شیوه برده داری مدرن در آپارتمانی خارج از پاریس نگه داشته است.

دفتر دادستانی در شهر حومه نانتر در شمال غربی فرانسه  در این خصوص اعلام کرد تحقیق در مورد قاچاق انسان در پی شکایت ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی عده ای زن عمدتا اهل فیلیپین آغاز شده است.  

یک منبع آگاه به این پرونده گفت: خدمتکارانی که گفته می شود در حال حاضر به شیوه برده داری از آنها استفاده می شود در عربستان سعودی استخدام شده بودند و برای شاهزاده و خانواده اش در آنجا و در فرانسه کار می کردند. وی گفت این افراد در جریان سفری به فرانسه توانسته اند فرار کنند.

این منبع افزود: دادستان ها شهادت زنان را چند هفته پیش شنیده اند، اما شاهزاده هنوز مورد بازجویی قرار نگرفته است زیرا وی در حال حاضر در فرانسه نیست.

یک عضو سازمان غیردولتی ضدبرده داری در گفت و گو با روزنامه لوپاریزین در این خصوص گفت: نخستین بار که ما این زنان را دیدیم بسیار تکان دهنده بود. آنها گرسنه بودند. آنها از گرسنگی شدید گریه می کردند.