شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#مجلس#مجموعه

رفیعی: مجموعه محیط زیست با فروپاشی اخلاقی روبه‌رو است/تاراج سواحل جنوب توسط "ژن‌های خوب"


رفیعی: مجموعه محیط زیست با فروپاشی اخلاقی روبه‌رو است/تاراج سواحل جنوب توسط "ژن‌های خوب"

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: مسئله‌ای که امروز در مجموعه محیط زیست با آن روبرو هستیم فروپاشی اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مراسم نامگذاری بچه فیل آسیایی که در مجموعه ورزشی - تفریحی ارم سبز با حضور مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی - تفریحی ارم سبز، محمودی رئیس محیط زیست استان تهران، پیمان محمدزاده دامپزشک باغ وحش و پرویز قندالی مدیر باغ وحش ارم و جمعی از مدیران شهرداری تهران برگزار شد اظهار کرد: اینکه در روزهای که با خبرهای بد در حوزه محیط زیست و متأسفانه فوت دو عزیز در حوزه رسانه تخصصی محیط زیست و یا ماجرای هورالعظم با عظمت ایران و آتش‌سوزی جنگل‌ها روبرو هستیم یک مجموعه تحقیقاتی توانسته است دستاوردهای مثبتی را در پی داشته باشد و این مسئله جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه بارها این مسئله عنایت شده است تصمیماتی که فاقد ارزش محیط زیستی باشند مشکلاتی را در پی خواهند داشت و زمانی که ارزش محیط زیستی مسئله‌ای را از دست بدهیم دیگر به راحتی نمی‌توانیم آن را بدست بیاوریم به قول معروف محیط زیست همانند سرمایه و ثروت و دارایی نیست که جایگزین شود و وقتی آن را از دست می‌دهیم باید با آن خداحافظی کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: به عنوان مثال ما با گونه‌های یونیک شیر ایرانی و ببر مازندران خداحافظی کردیم و دیگر آن را نخواهیم دید و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: برای این مسائل باید برنامه‌ریزی کرد و از ظرفیت و مشارکت مردم در راستای حفاظت از دارایی‌های حوزه محیط زیستی باید بهره برد و این یک نگاه مدیریتی است و این در حالی است که موضوعات و سوژه‌هایی که شاهد آن هستیم شاید در گذشته برای آن اندیشه درستی نبوده است.

وی ادامه داد: در حالی ما با مشکلات مختلف در خوزستان و کم آبی بسر می‌بریم که حیوانات نیز در این منطقه در حال تلف شدن هستند همچنین سواحل جنوب کشور توسط ژن‌های خوب در حال به تاراج بردن است و در واقع ژن‌های خوب وابسته به باندهای قدرت و ثروت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس  ادامه داد: این موارد دردهای امروز کشور است و مسئله‌ای که امروز در مجموعه محیط زیست با آن روبرو هستیم فروپاشی اخلاقی است و باید به این مسئله رسیدگی شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به مشکلات و موانع در حوزه نظارتی و عدم اقدامات لازم در حوزه محیط زیست تصریح کرد: حتما ما این موارد را دنبال خواهیم کرد و به دنبال ایجاد وضعیت مناسب هستیم.

رفیعی در ادامه با اشاره به رویکرد جدید مجموعه باغ وحش ارم خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات متعددی را با فعالان محیط زیست و همچنین مسئولان باغ وحش ارم و با حضور کارشناسان و کارهای کارشناسی برگزار کرده‌ایم و دوستان در این مجموعه پیش از اینکه به دنبال سرمایه در این مجموعه باشند به دنبال کارهای کارشناسی و تحقیقاتی هستند.

"باران" شامپانزه 4 ساله باغ‌وحش ارم به کنیا رسید! + تصاویر
آخرین فیلم و تصاویر از حضور "باران" در باغ وحش ارم
"باران" شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر

انتهای پیام/