شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#شاهزاده سعودی#فرانسه

شکایت کارگران زن فیلیپینی از یک شاهزاده سعودی به جرم برده‌داری


شکایت کارگران زن فیلیپینی از یک شاهزاده سعودی به جرم برده‌داری

دادستان عمومی فرانسه از تحقیقات در خصوص برده‌داری ۷ زن فیلیپینی توسط یک شاهزاده سعودی در فرانسه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، 7 کارگر زن فیلیپینی شکایتی را علیه یک شاهزاده سعودی در خصوص برده‌داری نوین تنظیم کرد.

دادستان عمومی در شهر نانتره فرانسه اعلام کرد که 7 کارگر زن فیلیپینی که متولد 1970 تا 1983 هستند در اکتبر 2018 شکایتی را علیه یکی از اعضای خانواده سلطنتی سعودی تنظیم و آن‌ها را به بدرفتاری و شکنجه متهم کرد.

دادستانی عمومی در ادامه افزود: این اتفاقات در سالهای 2008 تا 2015 رخ داده و این شاهزاده توانسته از فرانسه بگریزد و این اتفاقات در یک آپارتمان شیک در فرانسه رخ داده است.

دادستانی فرانسه می‌گوید به سختی توانسته از این 7 زن شهادت بگیرد.

این منبع افزود که این کارگران در عربستان سعودی برای خدمت به شاهزاده و خانواده‌اش استخدام شده‌اند اما آنها در سفرها با شاهزاده‌ها به کشورهای دیگر می‌رفتند.

به نوشته روزنامه لو پاریزین، کارگران زن فیلیپینی در اصل برای مراقبت از چهار فرزند شاهزاده و همسرش استخدام شده بودند. اما آنها در طول هفته شبانه روز در اختیار کارفرمای خود بودند.

تحقیقات در مورد این پرونده توسط کمیساریای پلیس نوئی-سور-سن مشترکاً با اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته مربوط به مهاجرت غیرقانونی انجام شد.

نیروهای پلیس فرانسه اعلام کردند که زمانی که این زنان را در خانه یافته‌اند از شدت گرسنگی گریه می‌کردند.

با وجود ادعاهای مقامات آل سعود برای ایجاد اصلاحات در سیستم حمایت مالی، این سیستم جدید از خلأهای قانونی و بشردوستانه زیادی رنج می‌برد.

هفته گذشته نیز سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد بعد از گذشت 10 سال از شغل اعلام شدن خدمتکاری منازل همچنان تعداد زیادی از خدمتکاران فیلیپینی در عربستان سعودی به شکل غیرانسانی به استثمار و بردگی کشیده شده و مورد تعرض قرار می‌گیرند.

این سازمان افزود: میزان غذایی که مسئولین سعودی برای آنها تهیه می‌کنند بسیار ناچیز است به نحوی که کل جیره تهیه شده برای تمامی‌آنها فقط کفاف 3 یا چهار نفر را می‌دهد، به این افراد صبح‌ها یک هات داگ داده می‌شود در حالی که نوبت بعدی غذای آنها بین ساعت‌های 10 تا 11 شب توزیع می‌شود.

کارگران فیلیپینی هر روز از مشکل سوء استفاده در عربستان سعودی رنج می برند. آنها نه تنها با مشکل ساده‌ی عدم پرداخت مواجه هستند، بلکه خودشان را قربانی تجاوز، آزار جسمی و جنسی می یابند و به این دلیل فراری هستند و خودشان را در زندان به عنوان قربانی اتهامات نادرست می‌یابند.

آمار تکان دهنده نشان می دهد حدود 200 هزار زن فیلیپینی در خانه‌های سعودی‌ها به تحقیرآمیزترین شکل ممکن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/