شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه#حیوانات

هوشمندسازی مجموعه ورزشی ارم و نصب سنسورهای حرارتی در باغ وحش


هوشمندسازی مجموعه ورزشی ارم و نصب سنسورهای حرارتی در باغ وحش

مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم از هوشمندسازی این مجموعه و نصب سنسورهای حرارتی در باغ وحش ارم و رصد ۲۴ ساعته حیوانات از طریق دوربین‌های نصب شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مسعود سلیم‌جوهری در مراسم نام‌گذاری بچه فیل آسیایی که با حضور سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و جمعی از مدیران مجموعه ارم برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته سرانجام شامپانزده 4 ساله باغ وحش پس از عزیمت از ایران وارد کنیا شد و در واقع این اتفاق در سلامت کامل شامپانزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مجموعه ارم آمادگی و شرایط لازم را برای نگهداری شامپانزه 4 ساله داشت اما با عنایت به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و نظر کارشناسان  برای ادامه زندگی مناسب‌تر این انتقال صورت گرفت و روز گذشته این شامپانزده در یتیم‌خانه کنیا مستقر شد.

مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم همچنین به رویکرد جدید مجموعه باغ وحش ارم اشاره کرد و گفت: ما به دنبال رویکرد تحقیقاتی، علمی و پژوهشی برای باغ وحش ارم بوده‌ایم و در این مسیر حرکت کرده‌ایم و شرایط لازم برای پذیرش تیم علمی، تخصصی و دانشگاهی فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم یک بانک اطلاعات مناسبی از حیات وحش داشته باشیم.

وی ادامه داد: نکته‌ بعدی، تولد بچه‌فیل آسیایی است که کار بسیار پیچیده‌ای بود و در هفته اول شرایط بسیار سختی را داشتیم و باید در این مراسم از مراقبین این فیلم تشکر کنم  همچنین دامپزشک و مدیر باغ وحش در ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری را برای تولد این بچه‌فیل داشته‌اند.

سلیم‌جوهری با انتقاد از اینکه عنوان شده که دامپزشک باغ وحش ارم فاقد تخصص است، گفت: متأسفانه برخی‌ها اظهاراتی را بیان می‌کنند که به هیچ عنوان صحت ندارد و باید عنوان شود مدیر دامپزشک باغ وحش فردی مطلع  و کاربلد است و تخصص لازم را در این حوزه دارد.

وی همچنین به هوشمند‌سازی پارک و باغ وحش و نصب سنسورهای حرارتی در این مجموعه اشاره و تصریح کرد:‌ علاوه بر این اقدامات دوربین‌های مختلفی در مجموعه ارم نصب شده است که به صورت 24 ساعته حیوانات را رصد خواهد کرد و ان‌شاءالله بتوانیم یک مرکز علمی و تحقیقاتی حیات وحش ایران را در این مجموعه رقم بزنیم.

سازمان محیط زیست ,

انتهای پیام/