شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بهزیستی#معتادان

احتمال افزایش وام معتادان بهبودیافته‌ تا ۱۰۰ میلیون تومان


احتمال افزایش وام معتادان بهبودیافته‌ تا 100 میلیون تومان

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از احتمال افزایش وام ۵۰ میلیونی معتادان بهبودیافته‌ به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

فاطمه رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره جزئیات و نحوه پرداخت وام 50 میلیون تومانی به معتادان بهبودیافته گفت:  این وام با بهره 4 درصد و با پرداخت 7 ساله به معتادان بهبود یافته پرداخت می‌شود.

رضوانی در خصوص شرایط پرداخت وام 50 میلیونی  تصریح کرد: حتما باید یکسال از پاک شدن و سلامت فرد معتاد گذشته باشد و 3 بار تست بدهد و در طول هر 3 تست جواب آن منفی باشد و آن را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد همچنین فاقد بیمه تأمین اجتماعی و کمیته امداد باشد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: یکی شروط پرداخت وام اشاره شده اینست که فرد بهبود یافته باید از مراکز مجوزدار سازمان بهزیستی گواهی سلامت خود را به ادارات بهزیستی در سطح کشور ارائه کنند. همینطور در جلسات مشاوره مرکز و درمان در رابطه با سلامتی جسمی و روحی حضور داشته باشند.

وی افزود: همه این موارد برای این است افرادی که به هر نحوی به سمت و سوی اعتیاد رفتند راهی برای بازگشت داشته باشند و مورد حمایت سازمانهای حمایتی از جمله بهزیستی قرار گیرند تا مجددا به زندگی بازگردند.

رضوانی در ادامه به خبر خوب دیگری اشاره کرد و گفت: علاوه بر پرداخت وام، 23 درصد از سهم بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی  برای کسانی که بهبود یافته‌اند تا 5 سال توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به احتمال افزایش مبلغ وام 50 میلیونی به معتادان بهبود یافته تصریح کرد: پیشنهاد دادیم این رقم از 50 میلیون و 100 میلیون افزایش پیدا کند اما شورای پول و اعتبار بانک مرکزی هنوز این مسئله را تایید نکرده است و در صورت تأیید این رقم به 100 میلیون افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/