به گزارش برنا، مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۱ سال پیش در تاریخ ۱۲ اردیبهشت مصادف با روز معلم ، آکادمی فعلی افتتاح شد که با به بهره برداری رسیدن آن، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه قهرمانی و مدال آوری برای ورزشکاران کشورمان رقم خورد.

وی ادامه داد: پس از افتتاح مکان فعلی آکادمی ووشو، یکی از دغدغه های من ، توسعه ی این فضا بود که خوشبختانه با اهتمام رییس فدراسیون فعلی، این مهم اتفاق افتاد.

او توضیح داد: بعداز بازی های جاکارتا ساخت آکادمی جدید در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا زمین مورد نظر وتخصیص لازم پیش بینی شد که خوشبختانه امروز این اقدام مهم عملیاتی شد.

علی نژاد ادامه داد: این پروژه ورزشی قرار است در زمینی به مساحت ۴۸۰ متر با زیر بنای ۱۵۰۰ متر در مدت زمان یک سال و کاملا استاندارد احداث شود تا ان شاالله نیازهای آتی فدراسیون در برگزاری اردوها، مسابقات و.. مرتفع شود.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به واگذاری کوراش به فدراسیون ووشو، برنامه ریزی برای توسعه این رشته را مورد توجه قرار داد و گفت : از مسوولان فدراسیون انتظار دارم با برنامه ریزی های ویژه، کوراش یکی از رشته های مدال آور دربازی های آسیایی باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان در پایان تصریح کرد : خوشبختانه تیم مدیریتی درمسیرخوبی قدم برمی دارد و توسعه آکادمی ملی این رشته می تواند سرعت رشد ووشو در ابعاد مختلف را بیشتر کند.