شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه#اروپایی

بازوی رباتیک اروپایی در شرف انتقال به ایستگاه فضایی بین‌المللی

بازوی رباتیک اروپایی در شرف انتقال به ایستگاه فضایی بین‌المللی

بازوی رباتیک اروپایی(ERA) که توسط شرکت هلندی "Dutch Space " ساخته شده است، پس از ۳۵ سال توسعه در حال انتقال به ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ان ال تایمز، بازوی رباتیک اروپایی قرار است در تاریخ ۱۵ ژوئیه از روسیه پرتاب شود. در ابتدا قرار بود این بازو سال ۲۰۰۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود که این اتفاق رخ نداد و بعدها نیز پرتاب آن بارها به تعویق افتاد.

بازوی رباتیک اروپایی توانایی حمل اعضای خدمه به موقعیت تعیین شده را دارد. علاوه بر  این بازوی یاد شده می‌تواند تجهیزات را از داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته و در حین اینکه در مدار است مانند جرثقیل، آن را در خارج از آنجا مستقر کند. همچنین می‌توان از بازوی رباتیک اروپایی برای بررسی آسیب بخش بیرونی ایستگاه فضایی نیز استفاده کرد.

 "جاسپر وامستکر"(Jasper Wamsteker) سخنگوی دفتر فضایی هلند(NSO) گفت: این بازو همچنین می‌تواند ابزار خاصی را از هوابند خارج کند که این عمل باعث صرفه‌جویی در زمان هنگام پیاده روی فضایی بعدی می‌شود. بازوی رباتیک اروپایی همچنین قابلیت انتقال فضانوردان به مکان دیگری را دارد.

هزینه این بازو ۳۶۰ میلیون یورو بود که هلند ۲۳۵ میلیون یورو به ساخت آن کمک کرد.

وامستکر در ادامه افزود: این اولین کمک و مشارکت هلندی‌ها در صنعت فضایی نیست زیرا تاکنون بسیاری از فناوری‌های پیشرفته ساخت هلند به فضا پرتاب شده‌اند. هلند سابقه بسیار طولانی در سفر فضایی به خصوص زمانیکه صحبت از ساخت قسمت‌هایی از ماهواره‌ها می‌شود، دارد.

به گزارش "RTL Nieuws"، نمونه اولیه‌ای از بازو روز دوشنبه به "مونا کیزر"(Mona Keijzer) وزیر امور اقتصادی و سیاست‌های آب و هوایی هلند، نشان داده شد.

انتهای پیام