به گزارش برنا، محمدرضا طالقانی در یازدهمین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون کشتی که روز دوشنبه 14 تیرماه در محل فدراسیون کشتی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: زمانی که بعنوان رئیس فدراسیون در خدمت کشتی کشور بودم و روزی که تیم ایران به عنوان قهرمانی جهان دست یافت، بیش از یک میلیون نفر در کشتی فعالیت می کردند.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر آمار کشتی گیران حاضر در باشگاه ها به کمتر از 40 هزار نفر رسیده و این برای ورزش ملی، سنتی و تاریخی ما ایرانیان یک خطر جدی است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی با بیان اینکه در هر کاری تبلیغات حرف اول را می زند تصریح کرد: اگر قرار است 10 درصد نتیجه بگیریم باید 90 درصد تبلیغات کنیم اما درحال حاضر این موضوع در کشتی کشور کمرنگ است و باید تا جایی که می توانیم برای حضور نوجوانان و جوانان در باشگاه ها تبلیغ کنیم.

این پیشکسوت گرانقدر کشتی تصریح کرد: باید بگویم که کشتی ورزش بسیار سختی است و هرکسی به دنبال آن نمی رود و برای بقای کشتی بعنوان پرافتخارترین رشته ورزشی ایران باید کارهای متنوع تبلیغاتی را انجام داد.

وی ادامه داد: یکی از بهترین راه ها برای تشویق نوجوانان و جوانان به باشگاه ها، حضور قهرمانان بزرگ این رشته در رسانه ها است و اگر بتوانیم حضور کشتی گیرانی مانند حسن یزدانی را در رسانه های پرمخاطب بیشتر کنیم به این کار کمک خواهیم کرد.

طالقانی اظهار داشت: البته من در گذشته با برگزاری مسابقات مختلف که با حضور قهرمانان بزرگ کشتی مانند مرحوم سلیمانی، رضا سوخته سرایی، برادران خادم، علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، محمد طلایی و ... انجام می شد، نسبت به تبلیغ قهرمانان کشتی اقدام می کردم که واقعا از این کار نیز نتیجه گرفته بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از برنامه هایی که فدراسیون کشتی برای تبلیغات هرچه بیشتر کشتی در رسانه ها در دستور کار دارد استقبال و حمایت می کنم و امیدوارم که در نهایت موجب رشد کشتی در کشور شود.