شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#دولت
نشست خبری سخنگوی دولت|

ربیعی: در گفت‌وگو‌های مشترک با عربستان پیشرفت‌هایی حاصل شده است/ اعتقاد راسخ ایران در اولویت دادن به همسایگان

سخنگوی دولت درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: در گفت‌وگو‌هایی که تاکنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است.

خبرگزاری میزان -  علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری وبیناری خود با اصحاب رسانه درباره ارزیابی‌اش از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفت‌وگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

وی افزود: در گفت‌وگو‌هایی که تا کنون بین دو طرف ایران و عربستان انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است.

ربیعی گفت: ما درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی‌هایی داشته باشد که حل آن‌ها به زمان نیاز دارد. ما این گفتگو‌ها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف نظر‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی‌های دو طرف این گفتگو را با جدیت ادامه بدهیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه گرایی است. امنیت منطقه و عدم سوء استفاده از کشور‌ها به بهانه‌های امنیتی حضور همه کشور‌های منطقه در کنار هم است.

 

 

تکمیل می شود