شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#انرژی اتمی#دولت

ربیعی: مذاکرات ایران و عربستان با اعتقاد ما آغاز شد/توضیح درباره تعمیر ساختمان انرژی اتمی در کرج


ربیعی: مذاکرات ایران و عربستان با اعتقاد ما آغاز شد/توضیح درباره تعمیر ساختمان انرژی اتمی در کرج

سخنگوی دولت گفت:‌ عکس هوایی که در برخی رسانه ها از آسیب وارده به سایت انرژی اتمی در کرج منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر،‌ به صورت عکس هوایی گرفته‌اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه‌ای دقیق نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد،  درباره ارزیابی از مذاکرات ایران وعربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفتگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

وی افزود: در گفتگوهایی که تاکنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت هایی هم حاصل شده است. ما درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات ، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آنها به زمان نیاز دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد:  ما این گفتگوها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها را مثبت ارزیابی می کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف این گفتگو را با جدیت ادامه بدهیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص  تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه گرایی است. امنیت منطقه و عدم سوء استفاده از کشورها به بهانه های امنیتی حضور همه کشورهای منطقه در کنار هم است.

سخنگوی دولت درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران واقع در اطراف کرج در روز بیست و سوم ژوئن گفت: اصل خرابکاری تایید می کنم ولی منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است.
آسیب مختصری به سقف یکی از سوله ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند. عکس هوایی که در برخی رسانه ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر،‌ به صورت عکس هوایی گرفته‌اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه‌ای دقیق نیست. تا کنون همه شاهد بودند هر خرابکاری صورت گرفت توان ایران افزایش یافت.

این خبر در حال تکمیل است ...

انتهای پیام/