به گزارش برنا، حمید زادبوم در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی و ریشه‌های عمیق  فرهنگی دو کشور اظهار داشت: ملت و دولت ایران افغانستان خواستار بسط و گسترش هر چه بیشتر زیرساخت‌های لازم برای تحکیم روابط تجاری و اقتصادی هستند چرا که دو اقتصاد مکمل می‌توانند مانند دو بال به اوج‌گیری همدگیر کمک کنند. منابع طبیعی و نیروی کار جوان و مستعد افغانستان در ترکیب با تجربه و موقعیت ویژه جغرافیای اقتصادی ایران منجر به شکوفایی اقتصادی در منطقه خواهد شد.
وی با تآکید بر اینکه همکاری دو کشور در سطحی است که هیچ فشار بین‌المللی و عامل خارجی نمی‌تواند آن را مختل کند، افزود: ایران آمادگی دارد در صنعت، معدن، تکنولوژی‌های جدید، کشاورزی، آموزش و توسعه نیروی انسانی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساخت و ساز و امور زیر بنایی، تجربیات خود را با افغانستان به اشتراک بگذارد.  
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن منافع طرفین در تلاش است با ایجاد و گسترش راه‌های ترانزیتی محصولات افغان را به بازارهای بین المللی برساند و محصولات مورد نیاز آن را از بازارهای جهانی وارد کند همچنین مسیر سرمایه‌گذاری در تکمیل طرح‌های حمل و نقل بین دو کشور و ایجاد زیرساخت‌های حقوقی تنظیم روابط تجاری و اقتصادی را تسهیل کند.  
زادبوم اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران در دو حوزه ترویجی و توسعه‌ای و به عنوان نهاد اصلی تنظیم روابط تجاری خارجی، در جهت تشویق تجارت بین دو کشور  فعالیت می‌کند و با تاکیدات مسئولان کشور و رئیس جمهور منتخب بر تقویت روابط با کشورهای همسایه، تلاش خود را هر چه بیشتر و سازمان یافته‌تر ادامه می‌دهد.
وی در پایان بیان دیدگاه‌های مسئولان، کارشناسان، تجار و رهبران تجاری دو طرف در تدارک و طراحی نقشه راه همکاری‌های متقابل مفید ارزیابی کرد و آن را منتج به ایجاد ارتباطات جدید تجاری دانست.