به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: پانزده منطقه آزاد که اطراف ایران را فراگرفته و در نقاط مرزی مستقر هستند اثر خوبی در اقتصاد و اشتغال کشور دارد. مناطق آزاد در آغاز دولت، یک نقیصه بزرگ داشت زیرا بیشتر وارد کننده بودند تا صادر کننده و بیشتر بخش تجاری این مناطق فعال بودند تا بخش سرمایه گذاری. تکمیل راه آهن باید ادامه یابد و از اولویت های دولت سیزدهم باشد.

وی افزود: راه آهن شلمچه به بصره کارهای سیاسی آن انجام شده و توافق با کشور عراق صورت گرفته و سرمایه گذاری آن مشخص شده است. این راه آهن با اهمیت است زیرا که جنوب غرب کشور به راه اهن عراق متصل می شود که از ان سو راه آهن عراق به سوریه متصل است و نهایتا خلیج فارس به مدیترانه متصل می شود.
 
روحانی گفت: بین 5 تا 7 راه آهن را در یک روز افتتاح خواهیم کرد که از کارهای عظیم در تاریخ ایران است یکی از ان راه آهن ها، راه آهن زاهدان به خاش است. راه آهن چابهار به ایران شهر نیز در حال تکمیل است و در مراحل پایانی است.

رئیس جمهور ادامه داد: در مناطق آزاد در این دوره هشت ساله، کارهای عظیمی صورت گرفته است و طرح های استراتژیک اجرایی و عملیاتی شده است از جمله زیر ساخت هایی که مورد نیاز بوده انجام شده و دو برابر شده است و تا پایان دولت، طرح های بزرگ و زیر ساختی در مناطق آزاد به ده برابر می رسد.

وی افزود: مناطق آزاد باید در نهایت نقطه اتصال بین ایران و کشورهای منطقه و کشورهای جهان باشد و با صادرات خود تامین کننده بخش بزرگی از نیازمندی های ارز کشور باشد و به مرکز جذب سرمایه، تبدیل شود.

تکمیل می شود...