شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپانیا#جدید#کرونا

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونایی در اسپانیا


افزایش چشمگیر مبتلایان جدید کرونایی در اسپانیا

مقام‌های بهداشتی اسپانیا از افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا در ین کشور در روزهای اخیر به ویژه در بین جوانان این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، در اسپانیا شمار مبتلایان جدید به کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی چشمگیری پیدا کرده است.

"فرناندو سیمون"، رئیس اپیدمیولوژی وزارت بهداشت این کشور شب گذشته در این باره گفت: آمار امروز به هیچ عنوان خوب نیست. آمارها البته در گروه‌های سنی مختلف بسیار متفاوت است . وی درباره افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در بین گروه‌های سنی جوانان خبر داد و نرخ مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر در این گروه سنی را حدود 600 عنوان کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اسپانیا نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در 14 روز گذشته به 204 رسیده است. روز جمعه این رقم 152.8 بود.

سیمون اوضاع را پیچیده توصیف کرده و در عین حال تاکید کرد که تعداد پذیرش بیمارستان‌ها و مرگ و میرها افزایش پیدا نکرده است. کمپین واکسیناسیون در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است و 40.3 درصد حدود 47 میلیون نفر در این کشور کاملا واکسینه شده‌اند. 56 درصد هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اسپانیا با حدود 81 هزار فوتی کرونایی و بیش از 3.8 میلیون مبتلا جزو کشورهایی در اروپا است که بیشترین آسیب را از این بحران دیده است.

بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت اخیر در این کشور 10675 نفر به کرونا مبتلا شده و 7 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که روز گذشته به مادرید اسپانیا سفر کرده بود با وجود شمار روزافزون آمار مبتلایان در این کشور اما شرایط کرونایی را نگران کننده ندانسته و گفت: هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که ما نگران این باشیم که در زمان قابل پیش بینی باید دوباره تصمیماتی بگیریم که توریست های آلمانی نتوانند به این کشور سفر کنند.

اخیرا آمار مبتلایان جدید در برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، پرتغال و بسیاری کشورهای دیگر به دلیل شیوع ویروس دلتا رو به افزایش است و برخی کشورها طرح لغو محدودیت ها را به تعویق انداخته‌اند.

انتهای پیام/