شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#هزار تومان

گرانی دوباره و عجیب خیارشور! / جدول قیمت

متوسط قیمت انواع خیارشور در سوپرمارکت‌ها اکنون حدود ۳۸‌ هزار تومان است و برخی انواع این محصول تا نزدیک ۵۰‌ هزار تومان بالا رفته اند.

گرانی دوباره و عجیب خیارشور! / جدول قیمت

به‌گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، بعد از گرانی خبرساز خیارشور در پاییز سال گذشته، یک بار دیگر این کالا در مسیر گرانی قرار گرفته است.

درحالی که افزایش روز به روز قیمت کالاهای اساسی در بازار مواد غذایی به روالی عادی برای مصرف کنندگان تبدیل شده، کنسروها و مواد غذایی هم از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از تن ماهی و رب گوجه فرنگی، دیگر انواع کنسرو و شور و ترشی هم قیمت‌های جدیدی به خود می‌بینند و بعضا در حال ثبت رکورد تازه ای از قیمت برای خود هستند.

بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت انواع خیارشور در سوپرمارکت‌ها دوباره در حال افزایش است و قیمت های جدیدی که از سوی شرکت‌های تولیدی بر شیشه های خیارشور درج شده دست‌کم ۲‌ هزار تومان از قیمت یک‌ماه پیش بیشتر است. متوسط قیمت انواع خیارشور در سوپرمارکت‌ها اکنون حدود ۳۸‌ هزار تومان است و برخی انواع این محصول تا نزدیک ۵۰‌ هزار تومان بالا رفته اند. در حال حاضر بعضی از برندها قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند و برخی دیگر در مسیر این تغییرات قرار دارند.

قیمت شیشه ۷۵۰‌ گرمی خیارشور برند آتا به‌تازگی از ۳۸‌ هزار تومان به ۴۰‌ هزار تومان افزایش یافته و برند فتاح هم پاکت‌های ۲۵۰‌ گرمی خیارشور ویژه خود را ۲ هزار تومان گران‌تر کرده است. قیمت این محصول از ۱۸‌ هزار تومان به تازگی به ۲۰‌ هزار تومان رسیده است. دیگر برندها هم کمابیش همین میزان افزایش قیمت یعنی ۲۰‌ درصد را روی محصولاتشان اعمال کرده اند اما قیمت کالا از سال گذشته تاکنون بیش از این‌ها رشد داشته اشت.

شیشه‌های ۷۰۰ گرمی برند اصالت که دی‌ماه پارسال ۲۱‌ هزار تومان قیمت داشت خرداد امسال ۲۶‌ هزار تومان به فروش رسید. قیمت‌گذاری خیارشور بر اساس نوع آن متفاوت است که قیمت انواع ویژه ۴۲‌ تا ۴۸‌هزار تومان برای هر شیشه ۶۰۰ تا۷۰۰‌ گرمی است. ۵‌ نوع خیارشور در کارخانه ها  تولید می شود که بسته به اینکه نول، ویژه، درجه یک، سوپر یا سوپرویژه باشند قیمت آنها  با هم فرق دارد. خیارشورهای بسیار ریز یا سوپرویژه قیمت بالاتری دارند و معمولا قیمت‌گذاری نمی‌شود چون همه مردم چنین محصولی را نمی‌خرند و خریدار خاص دارد. 

قیمت خیارشور دوباره خبرساز شد