به گزارش برنا؛ بهنام نیک منش، معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: بازرسی اتاق اصناف ایران، طی افزایش ابتلا و موج پنجم کرونا براساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام شهر های جدید قرمز، نارنجی و زرد اطلاعیه جدیدی صادر کرد.

ابلاغ اطلاعیه جدید تشدید بازرسی های صنفی به اصناف، سراسر کشور

او با بیان اینکه این اطلاعیه مبنی بر تشدید بازرسی های انجام شده در سراسر کشور با سایر دستگاه ها اعم از اماکن انتظامی، بازرسان وزرات بهداشت، بازرسان صمت وگشت مشترک تعزیرات حکومتی است، افزود: اگر واحد صنفی ای مشاغل غیر ضروری محسوب شوند و فعالیت داشته باشد با کمک این دستگاه ها از فعالیتشان جلوگیری می شود.

نیک منش ادامه داد: تمام بازرس های ما در سراسر کشور بسیج شدند و همراه با بازرسان اتحادیه ها، برخورد با اصناف متخلف را آغاز کردند.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: مشاغل گروه یک در شهر های قرمز مجاز به فعالیت هستند اما مشاغل گروه های دیگر غیر ضروری محسوب می شوند و از ادامه فعالیت باید جلوگیری شوند.

مشاهده بیشترین تخلفات صنفی در سفره خانه های سنتی و قلیان سراها

او با اشاره به اینکه در این مرحله از تعطیلی های کرونایی بیشترین تخلفات برای اصناف چند روز آینده مشخص خواهد شد، تصریح کرد: طی ماه های گذشته بیشترین تخلفات صورت گرفته از جانب مردم در رستوران ها، سوپرمارکت ها و نانوایی بوده است.

نیک منش ادامه داد: واحد های صنفی در برخی مواقع گله مندند که مشتریان فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نمی کنند.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران افزود: اصناف بالای 90 درصد شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند و مواردی که منجر به تخلفات شده است اغلب برای سفره خانه های سنتی و قلیان سرا ها بوده است.

نیروی انتظامی با سفره خانه های زیر زمینی برخورد می کند

او ادامه داد: اصناف متخلف در وهله ی اول، دو هفته پلمب می شوند که این امر توسط مراجع و اماکن انتظامی انجام خواهد شد همچنین در موضوع عدم رعایت پروتکل بهداشتی جریمه ی نقدی اعمال نخواهد شد.

نیک منش در پایان گفت: برخورد با سفره خانه های زیرزمینی با اماکن انتظامی است.

انتهای پیام/4