شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#آمریکا#آتش

پرچم آمریکا در روز استقلال این کشور به آتش کشیده شد

پرچم آمریکا در روز استقلال این کشور به آتش کشیده شد

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در روز استقلال این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، کاربران در توئیتر اعلام کردند گروه آنتیفا با به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا در شهر پورتلند در روز چهارم ماه ژوئیه -روز استقلال آمریکا این روز را سپری کردند.

جنبش آنتیفا به مجموعه‌ای از گروه‌های جناح چپِ مستقلِ ستیزه جوی ضد فاشیستی در آمریکا اطلاق می‌شود. تمرکز این گروه بر مخالفت با نژادپرستان، نظام سرمایه داری و افراد تندرو است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که از طرفداران نظام سرمایه داری بوده و طرفدارانش را طیف گسترده ای از نژادپرستان تشکیل می دادند جنبش آنتیفا را یک جنبش تروریستی می‌دانست. 

۲۴۵ سال پیش در چهارم ژوئیه سال ۱۷۷۶ میلادی نمایندگان ۱۳ ایالت اولیه آمریکا در شهر فیلادلفیا اعلامیه استقلال این کشور را امضا کردند.

سرزمین آمریکا طی هزاران سال، محل زندگی سرخپوستان بود تا آنکه از اواخر قرن پانزدهم میلادی کاشفان اروپایی قدم بر این سرزمین نهادند و کشورهای مختلف اروپایی هر کدام قسمتی از آمریکا را تصرف کردند. به تدریج مهاجرت اروپائیان به آمریکا افزایش یافت و آن‌ها به همراه خود میلیون‌ها برده آفریقایی را نیز برای کار در مزارع و کارخانه ها به آمریکا آوردند.

از اوایل قرن هجدهم، نهضت استقلال طلبی در آمریکا آغاز شد و مهاجرنشینان با کمک نیروهای انگلیسی، سربازان فرانسوی را از آمریکا بیرون راندند. پس از این پیروزی، مهاجران به مخالفت با انگلیس برخاستند و از سال ۱۷۷۵ میلادی، جنگ میان دو طرف آغاز شد. پس از صدور اعلامیه استقلال، جنگ همچنان در آمریکا ادامه یافت تا آنکه در سال ۱۷۷۸ انگلیس شکست خورد و عملا استقلال آمریکا را پذیرفت.

در پی کشتار سرخپوستان که از سال ۱۸۱۴ میلادی آغاز شد و جنگ‌های داخلی که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ میلادی طول کشید، به تدریج موقعیت آمریکا تثبیت شد و این کشور از سال‌های پایانی قرن نوزدهم، سیاست توسعه طلبی خود را در آمریکای مرکزی و جنوبی شروع کرد. آمریکا در دو جنگ جهانی اول و دوم به نفع متحدین وارد جنگ شد و پس از جنگ جهانی دوم، سلطه گری، تجاوز و دخالت در امور سایر کشورها را آغاز کرد. کشور آمریکا در آمریکای شمالی و درمیان اقیانوس‌های اطلس و آرام قرار دارد. این کشور با بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران