شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

تهران گرم و تجربه پیک پنجم

تهران گرم و تجربه پیک پنجم

حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز علت قرمز شدن تهران و ۹۲ شهرستان دیگر را به دلیل ورود ویروس دلتا از نوار شرقی و جنوب شرقی به تهران و دیگر شهرها عنوان کرده.

به گزارش بهداشت نیوز، تهران به عنوان پایتخت کشور نیز چنانکه روزنامه ایران در گزارشی تصریح کرده است، در اولین ماه گرم‌ترین فصل سال برای بار پنجم پیک جدیدی را تجربه می کند و با استناد به داده‌های اپلیکیشن ماسک، اذعان دارد که بخش‌های زیادی از کشور از جمله تهران به طور رسمی وارد پیک پنجم کرونا شده و باید منتظر وخامت اوضاع در هفته‌های آینده ماند.

 تقریباً ۱۰ روز است که وارد موج پنجم شده‌ایم و شاخص نیز افزایش ۱۵ درصدی بیماران بستری و سرپایی‌ها بوده است. اکنون در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته  نزدیک به هزار بیمار را در بیمارستان‌های پایتخت بستری کردیم. ۱۰۳ بیمارستان این استان درگیر کرونا هستند و همین وضعیت موجب شده روز دوشنبه جلسه اضطراری برای این شهر تشکیل شود.

حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز علت قرمز شدن تهران و ۹۲ شهرستان دیگر را به دلیل ورود ویروس دلتا از نوار شرقی و جنوب شرقی به تهران و دیگر شهرها عنوان کرده و گفته است: رنگ‌بندی شهرها بر اساس شاخص بستری بیماران کرونایی است و اگر غفلت کنیم، احتمال اینکه فوران پیک پنجم شکل بگیرد، وجود دارد. علت اصلی آن گسترش واریانت دلتا و آفریقای جنوبی است که از جنوب و جنوب شرقی کشور شروع شده است.

نظر به وضعیت قرمز کرونایی پایتخت، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ۱۲ تیر ماه در نامه ای خطاب به استاندار تهران، با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران، خواستار اجرای محدودیت های کرونایی در تهران شد.

در پیوند با همین درخواست، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در ۱۱ شهرستان استان تهران گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و۴ ازامروز(دوشنبه) اجازه فعالیت ندارند.

حمیدرضا گودرزی تهران، شمیرانات، ری، قرچک، دماوند، فیروزکوه و پردیس، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت و ورامین را به عنوان شهرهای قرمز نام برد.

منبع: ایرنا