شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#بلاروس

با ارائه گزارشی رسمی؛

نماینده سازمان ملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بلاروس شد

نماینده سازمان ملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در بلاروس شد

«آنا مارین» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور بلاروس، طی سخنانی خواستار آزادی ۵۳۰ زندانی سیاسی این کشور از جمله 3 تَن از سران مخالفین دولت بلاروس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنا مارین» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور بلاروس، طی سخنانی خواستار آزادی ۵۳۰ زندانی سیاسی این کشور از جمله ۳ تَن از سران مخالفین دولت بلاروس شد.

بر اساس این گزارش، «آنا مارین» در جریان ارائه گزارش خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، شرایط جامعه مدنی در بلاروس پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور که «الکساندر لوکاشنکو» در آن پیروز شد را «رو به زوال» خواند و نسبت به افزایش تنش در این کشور ابراز نگرانی کرد.

لازم به ذکر است که در پی تعمیق تنش‌های سیاسی میان بلاروس و اتحادیه اروپا، روز شنبه، مقامات کشور لیتوانی از سرازیر شدن تعداد قابل توجهی از مهاجرین بلاروسی و غیر بلاروسی به سمت مرزهای این کشور طی روزهای گذشته خبر داده و از آن به عنوان بحران مهاجران یاد کرده اند.

«اَگل بلوتیت» وزیر کشور لیتوانی طی سخنانی از سرازیر شدن سیل عظیمی از مهاجرین بلاروسی به سمت مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرد و نقش گارد مرزی را در این میان بسیار مهم خواند.

وی گفت: داشتن یک سیستم قانونی و ابزارهای لازم بسیار مهم است… تا بتوانیم از این طریق، تصمیمات لازم برای پاسخ دادن به چالش‌های پیش رو (در خصوص مساله مهاجرین) را اتخاذ کنیم.

لازم به ذکر است دولت لیتوانی روز جمعه در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر عبور دستکم ۱۵۰ پناهجوی غیرقانونی بلاروسی از مرز و ورود به خاک لیتوانی، ابراز نگرانی کرد.