شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#روسیه#جلوگیری#حمله تروریستی#بروز#مسکو

جلوگیری از وقوع چند حمله تروریستی توسط داعش در روسیه


جلوگیری از وقوع چند حمله تروریستی توسط داعش در روسیه

نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه در طول روزهای گذشته مانع از بروز یک سری حملات تروریستی برنامه ریزی شده توسط اعضای داعش در مسکو و برخی مناطق دیگر این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای ویژه امنیتی به همراه مأمورین انتظامی مانع از انجام یک سری حملات تروریستی در مسکو، در منطقه کاباردینو-بالکاریا و استان آستاراخان شده و در جریان این عملیات دو تن از تروریست‌ها دستگیر و شش تن دیگر از آنها به هلاکت رسیدند.  

طبق این اطلاعات، نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه در طول تابستان سال 2021 (سال جاری میلادی) از وقوع مجموعه‌ای از حملات تروریستی که از سوی اعضای هسته‌های توطئه‌گر سازمان تروریستی داعش برنامه ریزی شده بودند، جلوگیری کردند. از جمله این حملات تروریستی، دو مورد در شهر مسکو در حال آماده سازی بود که دو فرد مظنون در این رابطه دستگیر شدند. در استان آستاراخان و منطقه کاباردینو-بالکاریا نیز در جریان عملیات کشف و خنثی سازی، شش نفر از اعضای یک باند که در حال تدارکات برای اقدام تروریستی بودند، به مقابله با نیروهای امنیتی پرداخته و در عین درگیری به هلاکت رسیدند.

در تاریخ 29 ژوئن (8 تیر ماه) در مسکو یک شهروند روس بازداشت شد که قرار بود در اقدامی هماهنگ با همدست خود در استان آستاراخان حمله تروریستی به محل تجمع مردم انجام دهد. تروریست دوم در استان آستاراخان که مسلح به سلاح گرم بود، هنگام دستگیری مقاومت کرده و به هلاکت رسید.

در تایخ سوم ژوئن (12 تیر ماه) نیز در شهر نالچیک منطقه کاباردینو-بالکاریا 5 نفر از اعضای گروه‌های تندرو قصد انجام یک حمله تروریستی با استفاده از سلاح سرد و مواد منفجره دست ساز علیه دفتر رسمی روحانیت اسلامی این منطقه را داشتند، در مخفی‌گاه خود به محاصره درآمدند در جریان درگیری با نیروهای امنیتی، همگی به هلاکت رسیدند.

در جریان تمامی این عملیات، تلفات و آسیبی به مردم عادی و به نیروهای ویژه امنیتی روسیه وارد نشد.

انتهای پیام/