شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#رئیس جمهور آمریکا

بایدن: باید به تفرقه و ناامیدی در آمریکا خاتمه دهیم

بایدن

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی ضمن تأکید بر لزوم خاتمه یافتن تفرقه و ناامیدی در این کشور گفت، دموکراسی امری تضمین شده نیست و باید برای آن جنگید.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی گفت، در مبارزه با ویروس کرونا کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، بایدن ضمن سخنرانی به مناسبت سالگرد استقلال آمریکا گفت‌: «دویست و چهل و پنج سال قبل پیش ما استقلال خود را اعلام کردیم. امروز ما بیش از هر زمانی به اعلام استقلال خود از ویروسی مرگبار نزدیک هستیم».

با این حال رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد: «این طور نیست که بگوییم مبارزه علیه ویروس کرونا به اتمام رسیده است. کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام دهیم».

بایدن در ادامه گفت:‌ «در کنار یکدیگر مردم کشورمان را از تفرقه و ناامیدی نجات دهیم. باید این کار را با هم در کنار یکدیگر انجام دهیم».

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به وقایع اخیر کشورش از جمله حمله به ساختمان کنگره گفت: «هر روز به ما یادآوری می‌شود که هیچ چیز درباره دموکراسی ما تضمین شده نیست بلکه باید برای آن بجنگیم. حق رأی و شمرده شدن آرا امری مقدس است».

طبق جدیدترین نظرسنجی که نتایج آن در آستانه روز چهارم ژوئیه و روز استقلال ایالات متحده آمریکا (یکشنبه ۱۳ تیرماه) در برنامه ساعت خبر پی بی اس(Newshour)/ان پی آر/ماریست منتشر شد، درست چند ماه پس از حمله طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره برای زیر سؤال بردن صحت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۶۷ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که دموکراسی آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی از نظر دموکرات‌ها، حملات ششم ژانویه (۱۷ دی ماه ۹۹) به ساختمان کنگره و از نظر جمهوری‌خواهان ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ دموکراسی ایالات متحده را در معرض تهدید قرار اده است.

منبع: فارس