به گزارش برنا؛ رقابت های رده بندی و فینال مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان از صبح امروز – دوشنبه ۱۴ تیرماه در ترکیه برگزار شد و در پایان مسابقات صادق ابوالوفایی ، مهدی بخشی و اصغر کریمی سه مدال نقره برای کشورمان به دست آوردند و تیم ملی کشتی بزرگسالان ناشنوایان پس از تیم ترکیه بر سکوی دوم ایستاد و قزاقستان سوم شد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

صادق ابوالوفایی در وزن 55 کیلوگرم با نتیجه 3 بر یک به روسیه باخت ، در دور دوم موفق شد با نتیجه 6 بر یک مقابل حریف اوکراینی به برتری برسد، در مسابقه خود برابر کشتی گیر میزبان با نتیجه 9 بر 0 به پیروزی رسید و فینالیست شد,ابوالوفایی در فینال با ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

مهدی صدری در وزن 60 کیلوگرم با نتیجه 4 بر 2 بازی را به نماینده روسیه واگذار کرد ، در دومین بازی خود با نتیجه 13 بر 3 مقابل بلغارستان پیروز شد و در دور سوم با نتیجه 8 بر 0 مقابل فرنگی کار ترکیه بازی را واگذار کرد و باید برای مقام سومی مبارزه کند، صدری در پیکار با کشتی گیر اوکراینی با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

مهدی بخشی دیگر نماینده کشورمان در وزن 63 کیلوگرم با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد، در دومین دیدار خود حریف قزاقستانی را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد ، در دور سوم 3 بر 2 مقابل حریف قدرتمند روسی خود پیروز و فینالیست شد، در فینال برابر کشتی گیر ترک ۹ بر ۰ شکست خورد و مدال نقره را کسب کرد.

علی کریمی در وزن 67 کیلوگرم با نتیجه 10 بر 2 قرقیزستان را شکست داد و در دومین بازی خود با نتیجه 9 بر 6 مقابل حریف ترکیه ای بازی را واگذار کرد ، در دیدار سوم خود با نتیجه 8 بر 0 شکست خورد و باید برای مقام سومی تلاش کند،کریمی برابر حریف آذربایجانی خود ۱۲ بر ۴ شکست خورد و مدال برنز را از دست داد.

اصغر کریمی فرنگی کار وزن 72 کیلوگرم کشورمان مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد ، در دور دوم با نتیجه 8 بر 0 مقابل فرنگی کار یونان به برتری رسید و فینالیست شد،در فینال ۸ بر ۰ برابر کشتی گیر روس شکست خورد و به مدال نقره رسید.

رضا اسماعیلی در وزن 77 کیلوگرم با نتیجه 14 بر 3 مقابل کشتی گیر قزاقستان بازی را واگذار کرد ، در دومین بازی خود مقابل حریفی از بلاروس با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد.

شیرزاد مهکی در وزن 82 کیلوگرم با نتیجه 9 بر یک مسابقه را به حریف روس خود واگذار کرد ، در دومین دیدار با نتیجه 11 بر 5 مقابل حریف قزاقستانی به برتری رسید ، در دور سوم مقابل حریف اوکراینی با نتیجه 10 بر 2 بازی را واگذار کرد و به رده بندی رسید ، مهکی دردیدار رده بندی مقابل حریف ترک بازی را واکذار کرد.

ابوذر ربیع زاده در وزن 87 کیلوگرم با نتیجه 5 بر یک مقابل حریف اوکراینی خود پیروز شد و در دومین بازی خود با ضربه فنی مقابل حریف بلاروس شکست خورد.

اکبر صابری در وزن 97 کیلوگرم مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه سه بر سه شکست خورد ، در دور دوم با نتیجه 9 بر 6 مقابل فرنگی کار ترکیه به برتری رسید و در مسابقه سوم با ضربه فنی مقابل کشتی گیر اوکراین بازی را واگذار کرد و در دیدار بعد خود 9 بر 0 مقابل کشتی گیر روس شکست خورد .

محمدرضا صدری در وزن 130 کیلوگرم دور اول استراحت خورد و در دور دوم مقابل کشتی گیر ترکیه 9 بر 0 مغلوب شد ، در دور سوم با نتیجه 11 بر 3 مقابل کشتی گیر قرقیزستان شکست خورد.