شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجرت

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم: موج جدیدی از مهاجرت افغان ها در راه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم: موج جدیدی از مهاجرت افغان ها در راه است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: پیش بینی می‌شود ۳ میلیون افغان به دلیل این ناآرامی‌ها اقدام به مهاجرت از افغانستان کنند که به دلیل جایگاه ایران و قم، این استان یکی از مناطقی است که حضور این مهاجران قابل پیش بینی است

بیژن سلیمان‌پور روز دوشنبه در پنجاهمین جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، بااشاره به قرار گرفتن قم در وضعیت نارنجی کرونایی افزود: با وجود الزام ادارات قم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متاسفانه شاهد هستیم که رعایت آنها توسط برخی مدیران بی‌توجهی شده‌است.

وی، با تاکید بر اهمیت آغاز برنامه‌ریزی با هیات‌های عزاداری استان پیرامون رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام ماه محرم و صفر افزود: از امروز باید دستورالعمل‌های بهداشتی به هیات‌های عزاداری و مساجد داده شود چرا که تاخیر در این زمینه موجب بی‌اثر شدن برنامه‌ها می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، عادی انگاری شرایط کرونایی را نگران کننده‌ است، گفت: از رسانه‌های استان انتظار داریم همانگونه که تاکنون در موضوع کرونا و الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی عمل کرده‌اند، با توجه به ورود نوع جدید ویروس کرونا به کشور این روند را با  تولیدات خلاقانه ادامه دهند.

وی سیاه‌نمایی و خودکم بینی را از جمله حربه‌های رسانه‌ای دشمن علیه ملت ایران دانست و افزود: یکی از سناریوهای دشمن ایجاد تشدد در جامعه است به همین دلیل رسانه‌های استان ضمن پیگیری مطالبات مردم از مسئولان باید با دقت در این زمینه عمل کنند تا وحدت و اقتدار ملی آسیب نبیند.

سلیمان‌پور، ادامه داد: بنده به عنوان مسئول شورای اطلاع رسانی استان از همه رسانه‌های قم می‌خواهم که وارد مطالبه‌گری جدی از مسئولان شده و با نقدهای سازنده خود، ضمن پیگیری مطالبه‌ها و مشکلات مردم، موجب پاسخگویی مسئولان را بیش از پیش فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گرد وغبار در استان را دارای منشاء محلی، ملی و حتی فراملی دانست و گفت: عوامل و فاکتورهای ملی و فراملی در حوزه گردو غبار باید در سطح ملی پیگیری شود ولی کنترل کانون های گرد و غبار محلی در سطح استان باید به صورت جدی پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، ادامه داد: اگر در زمینه حفاظت از محیط زیست در استان توجه جدی، فرادستگاهی و هماهنگ انجام نشود واین موضوع مورد بی‌توجهی قرار گیرد، آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وی با بیان اینکه نگاه سیاسی به موضوعات غیرسیاسی، آفت است گفت: متاسفانه نگاه سیاسی به محیط زیست موجب شده‌است که این حوزه با مشکلات جدی طی سال ای اخیر مواجه شود.

سلیمان‌پور، افزود: مسایل زیست محیطی موضوعی لوکس و تشریفاتی نیست بلکه حیاتی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند کل کشور و استان را دچار گرفتاری‌های عدیده‌ای کند.

وی با تاکید بر ضرورت فعال سازی تصفیه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی قم گفت: با گذشت چندین سال از احداث شهرک صنعتی محمودآباد در این استان، مشکل تصفیه فاضلاب آن هنوز رفع نشده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، با بیان اینکه باید از شعار در حوزه محیط زیست عبور و اقدام عملی در این زمینه انجام داد گفت: تخصیص حقابه یکی از موضوعات مهم در کنترل کانون‌های ریزگرد در استان است که باید این موضوع از طریق ظرفیت های موجود در استان پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان گفت: پیش بینی می‌شود ۳ میلیون افغان به دلیل این ناآرامی‌ها اقدام به مهاجرت از افغانستان کنند که به دلیل جایگاه ایران و قم، این استان یکی از مناطقی است که حضور این مهاجران قابل پیش بینی است که در این زمینه هماهنگی‌هایی با دستگاه های مختلف در سطح ملی و استانی در حال انجام است.

ایرنا