شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

نماینده پارلمان آلمان: دموکراسی واقعی در کشور ما وجود ندارد


نماینده پارلمان آلمان: دموکراسی واقعی در کشور ما وجود ندارد

یک نماینده پارلمان آلمان با اشاره به لابی‌گری بالا در پارلمان این کشورش تاکید کرد که هنوز دموکراسی واقعی در کشور ما وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "مارکو بلو"، از نمایندگان پارلمان آلمان در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" ضمن ابراز خرسندی درباره سیستم فدرالی و پارلمانی در کشورش در عین حال گفت: آنچه که من به آن انتقاد دارم شکل فعلی سیستم پارلمانی ما است. این سیستم از آنچه در قانون اساسی در نظر گرفته شده فاصله می گیرد و پارلمان خود را از جامعه دور می کند.

این نماینده با سابقه پارلمان آلمان در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که لابی گرایی در پارلمان بیداد می کند. قدرت در بین چند بازیگر تمرکز کرده است. ما شاهد یک فقدان قدرت فراوان فراکسیون ها در برابر دولت هستیم. قوانین تقریبا همه از طرف دولت می آید. درخواست های اپوزیسیون هرگز پذیرفته نمی شود و بر اساس درک دموکراتیک من باید تبادل بسیار بیشتری بین دولت و اپوزیسیون و هماهنگی و مشارکت بیشتری بین گروه های سیاسی وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه در آلمان هنوز یک دموکراسی واقعی وجود ندارد گفت: اشتباه نکنید؛ آلمان را نمی توان با مجارستان و یا سایر کشورهای استبدادی مقایسه کرد. اما برای من دموکراسی واقعی به این معنا است که نمایندگان مجلس شفاف کار کنند و مطابق وجدان و آگاهی های خود عمل کنند و در واقع مردم رئیس واقعی باشند. همه چیز ما بر انتخابات متمرکز شده است اما احزاب پارلمان دیگر در جامعه ریشه ندارند. ما به اندازه کافی مخالفانی داریم که به دموکراسی حمله می کنند. ما باید از آن در برابر این حملات دفاع کرده و آنرا بیش از پیش توسعه دهیم.

انتهای پیام/