شهر خبر

عربستان| تعویق جلسه محاکمه مبلغ برجسته سعودی


عربستان| تعویق جلسه محاکمه مبلغ برجسته سعودی

یک منبع امنیتی از تعویق جلسه محاکمه یک مبلغ سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، یک منبع امنیتی از وخامت اوضاع جسمانی شیخ «سفر الحوالی» مبلغ سعودی در داخل زندان‌های رژیم سعودی خبر داد.

این منبع اعلام کرد که وخامت اوضاع جسمانی شیخ الحوالی مانع از انتقال وی به جلسه دادگاه شد و در ادامه از زندگی شیخ الحوالی که از چندین بیماری در میان سهل انگاری پزشکی در زندان‌های آل سعود رنج می‌برد، ابراز نگرانی کرد.

حساب کاربری زندانیان آزادی بیان نیز اعلام کرد که دادگاه شیخ الحوالی و اعضای خانواده بازداشت شده وی دوبار به تعویق افتاده است.

این حساب کاربری در ادامه افزود: دادگاه اول الحوالی به دلیل عدم حضور قاضی در 20 ژوئن به تعویق افتاد ، در حالی که دادگاه دوم در 27 ژوئن بود و ادعا کرد که متهم در آن شرکت نکرده است.

ماه گذشته سازمان حقوق بشر «سند» با توجه به نقض سیستماتیک مقامات سعودی علیه زندانیان آزادی بیان نسبت به خطری که شیخ سفر الحوالی را در زندان‌های آل سعودی تهدید می‌کند، هشدار داد.

شیخ سفر الحوالی و چهار تن از پسرانش جولای 2018 به سبب طرح سوالات و ایراد سخنان آتشین علیه نظام آل سعود بازداشت شده‌اند، از جمله سوالات وی این بود که آیا گسترش رشوه و فساد در دستگاه اداری عربستان از احکام شرعی خداوند است؟ بسیاری از طرفداران شیخ حوالی نسخه پی دی اف کتاب او تحت عنوان «مسلمانان و تمدن غربی» را در پایگاه‌های اجتماعی قرار دادند؛ کتابی که بیش از 3000 صفحه دارد و آن را آوریل 2018 تالیف کرده و به صراحت تیر انتقاد خود را به سوی نظام آل سعود نشانه گرفته است؛ گویی شیخ حوالی آن طور که طرفدارانش می‌گویند، خواسته است با جهاد و بیان سخن حق علیه حاکم ستمگر به زندگی خود پایان دهد.

وضعیت جسمانی شیخ الحوالی در زندان آل سعود طی دو سال گذشته بدتر شده است، زیرا او مسن است و از بیماری‌های مزمن رنج می برد و این درحالی‌ است که شرایط زندان در عربستان برای انسان سالم نیز بسیار ناگوار است.

انتهای پیام/