شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بندرعباس#هرمزگان

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه تولید برق کشور پیوست

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه تولید برق کشور پیوست

مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان گفت: واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت اسمی ۳۲۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

به گزارش مشرق، رضا مهرانی اظهار داشت: واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت اسمی ۳۲۰ مگاوات پس از ۱۰ ماه فعالیت شبانه روزی پس از انجام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

وی افزود: این واحد که شهریور سال گذشته جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود پس از تعویض پره‌های توربین فشار ضعیف، بازسازی پمپ‌های فشار ضعیف و فشار قوی، تعویض، ترمیم و بازسازی لوله‌های بویلر، تمیزکاری کندانسورها و مبدل‌های حرارتی، کار بر روی سیستم آب خنک کن و حوضچه آبگیر و تعویض و سرویس ولوهای فشار قوی و فشار ضعیف توربین و بویلر، برای تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار جهت اوج مصرف برق تابستان جنوب کشور راه‌اندازی شد.

مهرانی افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت اورهال واحد ۲ از ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده و توربین فشار ضعیف این واحد ۳۲۰ مگاواتی با کمک پیمانکاران داخلی به طور کامل بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان ضمن اعلام اینکه با در مدار قرار گرفتن واحد بخاری شماره ۲ نیروگاه بندرعباس کلیه واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ در مدار می‌باشند، از مردم شریف هرمزگان درخواست نمود با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک همکاران صنعت برق را در به حداقل رساندن خاموشی‌ها یاری کند.

منبع: مهر