شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#فیفا#آرسنال

حمایت ونگر از طرح کاهش فواصل میان ادوار جام جهانی به ۲ سال


حمایت ونگر از طرح کاهش فواصل میان ادوار جام جهانی به 2 سال

سرمربی سابق آرسنال از طرح رئیس فیفا برای برگزاری رقابت‌های جام جهانی در فواصل زمانی ۲ ساله حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال که اکنون به عنوان مسئول بخش توسعه فوتبال در فیفا کار می‌کند، بر این باور است که امکان کاهش فواصل میان ادوار جام جهانی وجود دارد.

در حال حاضر جام جهانی فوتبال هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود اما این رقابت‌ها از سال 2026 با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد. فیفا و رئیس آن جانی اینفانتینو اما نه تنها تعداد تیم‌های این تورنمنت را افزایش داده‌اند بلکه ظاهراً سعی در کمتر کردن فاصله میان ادوار این تورنمنت دارند که این مورد مخالفان بیشتری دارد.

ونگر در این خصوص به نشریه کیکر آلمان گفت: من همیشه این احساس را داشتم که وقفه‌های پرتعداد کوتاه‌ مدت (برای برگزاری بازی‌های ملی) به ضرر بازیکنان است، چون همیشه باعث به وجود آمدن ابهامات می‌شدند. همیشه این سؤال پیش می‌آمد که بازیکنان بعد از بازی‌های ملی از نظر روانی در چه وضعیتی خواهند بود؟ آیا آنها سالم بازخواهند گشت یا مصدوم؟ این دقیقا همان چیزی بود که فصل گذشته برای روبرت لواندوفسکی رخ داد. او در بازی تیم ملی لهستان برابر آندورا مصدوم شد و همین اتفاق کل تلاش‌های بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان را برباد داد.

ونگر افزود: به نظر من بهتر است که بازی‌های ملی در مدت زمانی طولانی‌تر انجام شود. مثلاً 7 تا از بازی‌های مرحله مقدماتی را در ماه اکتبر و به مدت یک ماه تمام برگزار کنیم و بعد از آن مرحله نهایی رقابت‌ها را در ماه ژوئن برگزار کنیم. ما می‌خواهیم تعداد بازی‌ها کمتر شود و این خیلی مهم است چون ما وضعیت فعلی بازیکنان را می‌بینیم.

سرمربی سابق آرسنال می‌گوید کمتر کردن روزهای ذخیره شده در تقویم فوتبال برای برگزاری بازی‌های ملی باعث می‌شود که امکان برگزاری تورنمنت‌های بیشتری فراهم شود و بازیکنان هم در تابستان هر سال به اندازه کافی برای استراحت کردن زمان خواهند داشت و این همان چیزی است که به نظر او هواداران هم ترجیح می‌دهند.

وی تأکید کرد: ما بعد از هر تورنمنت وجود فرصت استراحت برای بازیکنان را تضمین می‌کنیم. البته شیوه برگزاری فعلی رقابت‌ها تا سال 2024 ادامه خواهد داشت و اگر تغییری لحاظ شود بعد از آن اعمال می‌شود. ما می‌خواهیم که بازی‌های حذفی (مراحل نهایی) تورنمنت‌ها بیشتر و بازی‌های مراحل مقدماتی کمتر شوند. این همان چیزی است که هواداران می‌خواهند.

انتهای پیام/