شهرخبر

فرمانده معروف سپاه به هنگام اسارت، خود را چه کسی معرفی کرد؟

پاسخ حاج احمد متوسلیان به این پرسش که اگر روزی به اسارت دربیاید خود را چه کسی معرفی خواهد کرد، جالب و تامل برانگیز است.

فرمانده معروف سپاه به هنگام اسارت، خود را چه کسی معرفی کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر رزاق زاده از همراهان حاج احمد متوسلیان در روزهای دفاع مقدس از شجاعت و بی باکی او چنین روایت کرده است:

این روایت مربوط به گفت‌وگویی است که در خودرویی که به سمت خرمشهر می‌ رفت، انجام شد. درون خودرو آقای تقی رستگار، حاج احمد متوسلیان، نصرت الله کاشانی و بنده حضور داشتیم که نوار این نشست نیز ضبط شده است. حاج احمد در حالی که در داخل کشور علاقه به گمنامی و غربت داشت اما در مسائل برون‌مرزی چنین نمی‌ اندیشید. در داخل خودرو آقای کاشانی بحثی را مطرح کردند و گفتند اگر همین الان همه ما به اسارت دشمن درآییم هر کدام‌مان چه عکس‌العملی نشان خواهیم داد؟

آقای کاشانی گفت: من لباسم را درمی‌آورم و می‌ گویم بسیجی و رزمنده معمولی بوده‌ ام و این‌طور فشار را از خود برمی‌دارم در نتیجه اطلاعاتم محفوظ می‌ ماند.

آقای رستگار و من هم‌چنین نظری داشتیم. اما حاج احمد کاملاً موضع متفاوتی داشت و گفت که من هویت و سِمتم را پنهان نمی‌ کنم و می‌ گویم فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول الله هستم و آنجا همچون دورانی که به واسطه فعالیت در گروه توحیدی صف و مبارزه با حکومت پهلوی تحت شکنجه ساواک بودم، در مقابل‌شان مقاومت می‌ کنم و زیر شکنجه‌های سخت آنان کلامی سخن نمی‌ گویم. حاج احمد به دلیل اینکه بوکسور بود می گفت، در مقابل شکنجه همچون حضور در رینگ مقاومت می‌ کنم و نمی‌ شکنم. جالب است که دو ماه بعد، یعنی در تیرماه سال ۱۳۶۱ به اسارت فالانژها درآمد و مطمئناً ایشان همین رویه را در آنجا اجرا کرده است و اطلاعاتی بروز نداده است.