به‌گزارش برنا به نقل از  وزارت نیرو، فردا سه‌شنبه "رضا اردکانیان" 6 طرح صنعت آب و برق را در استان‌های اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، مرکزی و مازندران با اعتبار 779 میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد.
در اولین طرح، آبرسانی به شهرهای باغبهادران و باغشاد و روستاهای مسیر در استان اصفهان با اجرای 18 هزار متر طول خط لوله انتقال آب و دو باب به ظرفیت 1100 مترمکعب با تحت پوشش قرار دادن 15 هزار نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر 41.8 میلیارد تومان به‌ بهره‌برداری می‌رسد.
آبرسانی به 45 روستای استان اصفهان دومین طرح آبی آماده افتتاح است که با 44.11 کیلومتر خطوط انتقال بیش از 23 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
سومین طرح آماده بهره‌برداری، چهار نیروگاه تجدیدپذیر در استان‌های بوشهر، کرمان، همدان و لرستان به‌ظرفیت 4.2 مگاوات با 41.6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.
همچنین طرح تجهیز و بهره‌برداری از معدن روباز زغال مزینوی نیروگاه طبس در استان خراسان جنوبی با ظرفیت استخراج حدود دو میلیون تن زغال سنگ در سال برای تامین سوخت نیروگاه با اعتبار 479 میلیارد تومان دیگر طرح آماده بهره‌برداری پویش چهاردهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است.
در استان مرکزی، طرح بازتوانی سامانه خنک کن کمکی نیروگاه شازند نیز با افزایش توان تولیدی توربین بخار به میزان 20 الی 28 مگاوات باعث صرفه‌جویی 27 هزار مترمکعب مصرف آب می‌شود. این طرح با 109 میلیارد تومان آماده افتتاح است.
آخرین طرح آماده افتتاح، فاز اول آب شیرین‌کن نیروگاه شهید سلیمی نکا به روش Ro با اعتبار 85 میلیارد تومان است که با استفاده از روش غشایی اسمز معکوس(Ro) به ظرفیت 6 هزار مترمکعب در شبانه روز برای عدم استفاده از سفره‌های زیرزمینی دشت نکا جهت استفاده بخش کشاورزی آماده شده است.​