شهر خبر

نماینده دشتستان:

استان بوشهر به راه‌آهن سراسری وصل شود/ لزوم رفع مشکل کم‌آبی

استان بوشهر به راه‌آهن سراسری وصل شود/ لزوم رفع مشکل کم‌آبی

بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اتصال استان بوشهر به راه‌آهن سراسری گفت: دولت آینده عزمی جدی برای رفع مشکل آب در استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلات و چالش‌های جدی روبرو است که دولت آینده مسئولیت سنگینی برای رفع این مشکلات و توسعه این استان خواهد داشت.

وی کم‌آبی و بیکاری را از مسائل و مشکلات مهم در استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های دولت آینده در استان بوشهر باید رفع مشکل کمبود آب شرب و آب کشاورزی باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار انجام اقدامات اساسی برای رفع مشکل آب شد و بیان کرد: احداث سد، مهار روان آب‌ها، احداث آب‌شیرین کن‌ها و نوسازی شبکه آب از مسائل مهم است.

وی سد دالکی را از مهمترین پروژه‌های استان بوشهر دانست و افزود: این سد حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان را پوشش خواهد داد و هم در حوزه آب شرب کمک خواهد کرد.

رضایی با اشاره به پیشرفت حدود ۳۵ درصدی ساخت سد دالکی اضافه کرد: انتظار داریم مشکل اصلی آنکه مالی و اعتباری است با تخصیص لازم در دولت آینده برطرف شود.

وی توسعه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری در استان را ضروری دانست و گفت: راه حل معضل بیکاری، توسعه تولید است که در استان بوشهر بسیاری از واحدهای تولیدی یا تعطیل شده یا با حداقل ظرفیت مشغول به کار هستند.

نماینده دشتستان در مجلس خواستار برگشت واحدهای تولیدی و صنعتی استان به چرخه تولید شد و ادامه داد: با توسعه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، ارتباطات در درون استان بوشهر و بین استان‌های جنوبی باعث بهتر شدن کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه پروژه‌های زیربنایی در استان بوشهر از جمله راه آهن تاکید کرد: اگر استان بوشهر به خط ریلی سراسری وصل شود، تأثیر زیادی در حوزه تولید، اشتغال و معیشت مردم خواهد داشت.

رضایی با اشاره به اهمیت توسعه راه‌های استان بوشهر افزود: سال‌ها است پروژه‌های بزرگ راه سازی در این استان متوقف یا تعطیل شده یا به کندی پیش می‌رود که این امور باید در اولویت دولت جدید باشد.