شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان

قتل یک متهم به کفرگویی پس از تبرئه در دادگاه توسط مامور پلیس در پاکستان

پلیس ضارب گفته که هرگز این حکم را قبول نکرده و عصر جمعه مسلح به چاقوی قصابی‌ در شهر رحیم یار خان در استان پنجاب واقع در شرق پاکستان به مقتول حمله کرده.

قتل یک متهم به کفرگویی پس از تبرئه در دادگاه توسط مامور پلیس در پاکستان

پلیس پاکستان روز شنبه (دیروز) گفته که یکی از نیروهای پلیس این کشور با چاقوی قصابی مردی را که چندین سال پیش توسط دادگاه به اتهام توهین به مقدسات تبرئه شده بود را کشته است. 

 

به گزارش عصرایران از خبرگزاری فرانسه، مقتول، وقاص احمد پس از انتشار پستی در فیس بوک در سال 2016 به اتهام توهین به مقدسات محاکمه شد اما دادگاه وی را تبرئه کرد.

 

عبدالقادر، پلیس ضارب گفته که هرگز این حکم را قبول نکرده و عصر جمعه مسلح به چاقوی قصابی‌ در شهر رحیم یار خان در استان پنجاب واقع در شرق پاکستان به مقتول حمله کرده. 

 

رعنا محمد اشرف، یک مقام پلیس اظهار داشت که این مامور "از سال 2016 قصد داشت به وقاص احمد حمله کند و وی را به بی احترامی به محمد پیامبر [ص] متهم کرد".

 

احمد نواز، سخنگوی پلیس این حمله مهلک را تأیید کرد و افزود که در این حادثه برادر مقتول نیز زخمی شده است. 

 

وی افزود: "ضارب داوطلبانه تسلیم پلیس شد". بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد اختلافات شخصی بین آنها، مقتول و قاتل هر دو از یک قبیله و یک روستا بودند.

 

قوانین پاکستان مجازات اعدام را برای هرکسی که به جرم توهین به اسلام یا پیامبر مقصر شناخته شود پیش بینی کرده است. 

 

در پاکستان حتی ادعاهای اثبات نشده در مورد توهین به اسلام می تواند منجر به ترور و ضرب و جرح منجر به مرگ شود. 

 

مخالفان، قانون پاکستان در مورد توهین به مقدسات را متهم می کنند که وسیله ای برای تسویه اختلافات شخصی یا علیه اقلیت های مذهبی استفاده می شود اما اسلام گرایان از آن دفاع می کنند.

 

منبع: عصر ایران