شهر خبر

زخمی شدن ۷ فلسطینی در کرانه باختری/ یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی


زخمی شدن 7 فلسطینی در کرانه باختری/ یورش شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی

در پی یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری ۷ فلسطینی در این درگیری‌ها زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرنگار المیادین گزارش داد که شب گذشته در درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری 7 فلسطینی زخمی شدند.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی یک کلیپ ویدئویی از درگیری یک زن فلسطینی در منطقه سلوان در قدس با شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست که در تلاش برای اشغال خانه وی بودند منتشر کردند.

همچنین شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به تجاوزات خود علیه فلسطینیان در محله الشیخ جراح ادامه دادند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی امروز گزارش دادند که ده‌ها شهرک نشین صهیونیست تحت  حمایت نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی یورش بردند و شروع به انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان کردند.

رژیم صهیونیستی در میان سکوت نهادهای بین المللی و حقوق بشری تاکنون صدها خانه متعلق به فلسطینیها را در کرانه باختری و قدس تخریب کرده است.

ساکنان این منطقه جایی را برای ساخت خانه ندارند و فشار رژیم صهیونیستی اجازه ساخت خانه در اراضی مادری فلسطینی‌ها را از آنها گرفته است.

تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی با تخریب مجدد منازل فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، به دنبال ایجاد موج جدید یهودی سازی در اراضی  اشغالی و گسترش شهرک سازی در این مناطق است.

پیشتر رژیم صهیونیستی با حمله به محله «الشیخ جراح» طی ماه گذشته تلاش کرد که فلسطینیان این محله را اخراج و به جای آن‌ها صهیونیست‌ها را اسکان دهد که با پاسخ مقاومت در غزه مواجه شد و طی درگیری 11 روزه هزاران موشک تا شهر تل‌‌آویو شلیک شد و صهیونیست‌ها مجبور شدند از این محله عقب‌نشینی کنند. حماس تعرض به فلسطینیان و تخریب خانه‌‌های آنها را خط قرمز مقاومت دانسته است.

انتهای پیام/