شهر خبر

شرایط حاد کرونایی در این استان

شرایط حاد کرونایی در این استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی و همسایگی با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، استان بوشهر در شرایط حاد شیوع ویروس کووید ۱۹ قرار دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد کرونا استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در شرایط حاد کرونایی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی و همسایگی با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، استان بوشهر در شرایط حاد شیوع ویروس کووید ۱۹ قرار دارد.

وی افزود: تعداد بستری‌ها در این استان روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته و در زمان حاضر ۴۱۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر کشمیری بیان کرد: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌های و به‌طور تقریبی ظرفیت این مراکز در حال تکمیل است.

۶ شهرستان با وضعیت قرمز

وی تأکید کرد: بهبود شرایط بیمارستان‌ها و تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید از سوی مردم موردتوجه قرار گیرد.

دکتر کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر شش شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و مردم باید موج پنجم شیوع این ویروس مرگبار را جدی و هرگونه عادی انگاری را رها کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر میزان بستری‌ها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است و باید این شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را با دقت موردتوجه قرار دهند.

واکسیناسیون در استان بوشهر ادامه خواهد یافت

دکتر کشمیری اضافه کرد: ۱۰ هزار دوز واکسن تولید داخل (ایران کوو برکت) تحویل این دانشگاه شده‌است و طبق برنامه زمانبندی، واکسیناسیون با این واکسن در کنار واکسن‌های خارجی در این استان ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: افزون براین ۲۰ هزار دوز واکسن خارجی نیز وارد این استان شده که با این شمار واکسن، ایمن‌سازی گروه سنی بالای ۶۵ سال از روز گذشته در استان بوشهر آغاز شده است.

دکتر کشمیری گفت: در زمان حاضر واکسن مورد نیاز همه افراد بالای ۶۵ سال در این استان تأمین شده است و این افراد نیازی به ثبت نام در سایت خاصی ندارند و برای دریافت واکسن بر اساس برنامه زمان بندی با آنها تماس گرفته و نوبت داده می‌شود.

روان سازی فرآیند واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه دست اندرکاران امر واکسیناسیون نهایت تلاش خود را برای روان سازی در فرآیند واکسیناسیون انجام می‌دهند و از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از ازدحام از مراجعه بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.

وی بیان کرد: در همین ارتباط یک مرکز واکسیناسیون دیگر با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شورای هماهنگی نیروهای مسلح در همین هفته در شهر بوشهر آغاز بکار خواهد کرد که از این طریق روند واکسیناسیون با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

دکتر کشمیری گفت: همه افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند نیز اگر جامانده باشند واکسن نوبت اول را دریافت می‌کنند و اگر واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند، واکسیناسیون نوبت دوم آنها در حال انجام است.

افزایش پوشش واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار

وی اضافه کرد: با سهمیه واکسن جدیدی که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استان دریافت شده است پوشش واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار بر اساس سند ملی واکسیناسیون در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای پوشش گروه سنی بعدی (۶۰ تا ۶۵ سال) در استان بوشهر هستیم که انتظار می‌رود با تأمین واکسن مورد نیاز ایمن‌سازی این گروه نیز آغاز شود.